65 uzlů vítr, vlny 11 metrů
Téměř 130 dnů mají za sebou účastníci Golden Globe Race. Vedoucí jachta Matmut byla zachvácena bouří, překlopena stěžněm dolů a má poškozenou takeláž. Jean-Luc Van Den Heede se snaží přečkat bouři 2000 mil od mysu Horn.
Včera v 1500 UTC kontaktoval vedoucí muž Golden Globe Race Jean-Luc Van Den Heede vedení závodu, aby upozornil na nebezpečnou situaci, ve které se ocitl. Vlna v silné bouři zabalila jeho 36 stop dlouhou jachtu Matmut. Jachta se dostala stěžněm 60°pod hladinu. Nebyla tedy zcela překlopena, ale chybělo jen málo.
Při nehodě byla poškozena takeláž. Nyní není možné dotáhnout vanty. Uchycení spodních vantů ve stěžni je poškozeno. Třiasedmdesátiletý Jean-Luc provedl provizorní opravy a stabilizoval stěžeň. Stále je v bouři s větrem o rychlosti 65 uzlů a s vlnami výšky 11 metrů. Pluje bez plachet po větru. V příštích hodinách by se podmínky měly zlepšit. Van Den Heede počítá se zastávkou v přístavu Valdivia v jižní části Chile, kde by chtěl takeláž definitivně opravit.
Navzdory složité situaci Jean-Luc nežádá o pomoc a je přesvědčen, že se bezpečně dostane do přístavu.
Van Den Heede má náskok téměř 2000 mil na druhého Marka Slatse. Třetí Uku Randmaa je o dalších 1000 mil zpět.
Představu o náročnosti závodu si můžete udělat z postupu těch nejpomalejších. Poslední Igor Zaretskiy pluje od startu průměrnou rychlostí 3 uzly. V posledních 2 měsících je to dokonce jen 2,1 uzlu!
Polohu lodí najdete zde.
3713
Související články
Kde se stala chyba
Kde se stala chyba
Davida Macharáček nám poslal odkaz na dramatické video s tím, že by chtěl znát náš názor na to, kde se stala chyba. Pokusíme se upozornit na věci, které jsou jasné, vyhneme se ale dohadům tam, kde nejsou příčiny zřejmé.
Checklist znamená bezpečí
Checklist znamená bezpečí
Víte, že na dlouhých plavbách by bylo možné většině nehod (závad) předejít? Stačí pravidelně kontrolovat celou loď a k mnohým selháním nedojde. Ušetříte si stres i peníze.
Elektrická vinšna příčinou smrti skippera
Elektrická vinšna příčinou smrti skippera
27. listopadu zveřejnil britský Marine Accident Investigation Branch výsledky šetření nehody, která skončila smrtí skippera jachty Mollie. Na vině byla elektrická vinšna.