270 nebezpečí v moři
Severní moře se stalo v prvním dni letošního roku minovým polem pro všechna menší plavidla. 400 metrů dlouhá kontejnerovka MSC Zoe poztrácela 270 kontejnerů.
Jen pro vaši představu. Kontejner je dlouhý 12 metrů. Postavíte-li tyto kontejnery za sebe, budou jich cca 3 kilometry (nepočítám špatně, některé mohou být poloviční). Naložíme-li je na vlak, 4 kilometry bude mít určitě.
To vše je tedy nyní v Severním moři. Něco se potopilo, něco plave, něco moře vyplavilo na holandské ostrovy Vlieland, Terschelling a Ameland. V mořské pěně se po plážích převalují tenisky, televizory různých uhlopříček, stáda plastových koníků čínské rasy. Do toho papuče, kontejnery a kdovíco ještě.
Není jasné, co všechny ztracené kontejnery skrývají. Lidé na plážích je otvírají, někdy dveřmi, jindy bagrem. Minimálně tři z nich jsou určeny pro pechfógly mezi hledači. Skrývají v sobě chemikálie životu nebezpečné.
Na pobřeží holandských ostrovů po nehodě vypukla zlatá horečka. Domácí obyvatelstvo se vrátilo k profesi, která zde dlouhá staletí dobře fungovala. Vždy si přivlastňovali věci z vraků mořem vyplavené a není důvod, aby to neudělali i nyní. Podle snímků to vypadá, že obchod s obuví na Terschellingu do konce století nemusí objednávat tenisky.
5264
Související články
Kde se stala chyba
Kde se stala chyba
Davida Macharáček nám poslal odkaz na dramatické video s tím, že by chtěl znát náš názor na to, kde se stala chyba. Pokusíme se upozornit na věci, které jsou jasné, vyhneme se ale dohadům tam, kde nejsou příčiny zřejmé.
Checklist znamená bezpečí
Checklist znamená bezpečí
Víte, že na dlouhých plavbách by bylo možné většině nehod (závad) předejít? Stačí pravidelně kontrolovat celou loď a k mnohým selháním nedojde. Ušetříte si stres i peníze.
Elektrická vinšna příčinou smrti skippera
Elektrická vinšna příčinou smrti skippera
27. listopadu zveřejnil britský Marine Accident Investigation Branch výsledky šetření nehody, která skončila smrtí skippera jachty Mollie. Na vině byla elektrická vinšna.