2 miliony barelů ropy v plamenech
38 mil od pobřeží Srí Lanky hoří tanker VLCC New Diamond s 2 miliony barelů ropy na palubě. Posádka byla evakuována. Požár vypukl ve strojovně a zničil celou záď lodi.
Loď plující pod panamskou vlajkou vyslala nouzový signál po explozi ve strojovně. Na palubě bylo 23 členů posádky, 5 Řeků a 18 Filipínců. Jeden člen posádky je nezvěstný, ostatní se podařilo evakuovat.
Na palubě je 270 000 tun ropy, která byla přepravována z Kuvajtu do rafinerie na východě Indie. Vedle nákladu je v nádržích ještě 1700 tun paliva.
Námořnictvo Srí Lanky vydalo toto prohlášení:
„Nejprve byly nasazeny dvě naše vojenské lodě, které pomáhají lodi v nouzi. Remorkér patřící přístavní správě opustil přístav Hambantota, aby pomohl s hašením. Kromě toho dvě ruské protiponorkové lodě, které nedávno dorazily do přístavu Hambantota pro doplnění zásob, již opustily přístav a vyrazily na místo nehody. Dále připlula také loď indické pobřežní stráže „Shaurya“ a začala hasit požár. Všechny lodě mají za úkol pracovat na zmírňování následků katastrofy. Na místo se blíží také jedna loď indické pobřežní stráže tři lodě indického námořnictva.“
Jen pro představu o hrozící katastrofě uvádíme srovnání. Při nedávném ztroskotání nákladní lodi Wakashio na Mauriciu uniklo do moře cca 1000 tun paliva. Tentokrát jde o 270 krát větší množství.
Toto množství ropy je schopné ohrozit celé pobřeží Bengálského zálivu. V nebezpečí je vzhledem ke směru větru především Bangladéš, Barma a souostroví Andamany a Nikobary. Jde o hustě zalidněné oblasti, kde jsou obyvatelé do značné míry závislí na moři a deltách řek, které jsou mořem zaplavované.
4715
Související články
Kde se stala chyba
Kde se stala chyba
Davida Macharáček nám poslal odkaz na dramatické video s tím, že by chtěl znát náš názor na to, kde se stala chyba. Pokusíme se upozornit na věci, které jsou jasné, vyhneme se ale dohadům tam, kde nejsou příčiny zřejmé.
Checklist znamená bezpečí
Checklist znamená bezpečí
Víte, že na dlouhých plavbách by bylo možné většině nehod (závad) předejít? Stačí pravidelně kontrolovat celou loď a k mnohým selháním nedojde. Ušetříte si stres i peníze.
Elektrická vinšna příčinou smrti skippera
Elektrická vinšna příčinou smrti skippera
27. listopadu zveřejnil britský Marine Accident Investigation Branch výsledky šetření nehody, která skončila smrtí skippera jachty Mollie. Na vině byla elektrická vinšna.