15 hodin čekání na záchranu
Pasažér lodě společnosti Carnival odešel z baru na palubě lodě a pak už ho nikdo neviděl. Až za 15 hodin se ho podařilo zachránit z vln Mexického zálivu. Tomu se říká z pekla štěstí.
Pobřežní stráž v New Orleans byla na Den díkůvzdání upozorněna přibližně ve 14:30 na pohřešování cestujícího na palubě výletní lodi Carnival Valor. Do pátrání se pustilo několik záchranných týmů, píše gCaptain. Osmadvacetiletého plavce se podařilo zázrakem zachránit ve 20:25 posádkou vrtulníku MH-60 Jayhawk z letecké stanice pobřežní stráže New Orleans. Pobřežní stráž uvedla, že vrtulník byl do oblasti nasměrován nákladní lodí CRINIS, jejíž členové posádky zpozorovali osobu ve vodě.
Mluvčí pobřežní stráže novinářům řekl, že muž byl naposledy viděn ve středu večer a ve vodě mohl být více než 15 hodin. Bez záchranné vesty. Podle médií byl muž naposledy spatřen, jak v předvečer Dne díkůvzdání odchází z jednoho z lodních barů na toaletu. Cestou si zřejmě spletl dveře...
Zajímavá je právnická hra, která se kolem nehody rozvinula. Jim Walker, námořní právník specializující se na výletní lodě a zakladatel portálu CruiseLawNews.com, uvedl, že tento případ znovu upozorňuje na potřebu širokého zavedení systémů detekce muže přes palubu na výletních lodích. Podle portálu CruiseJunkie.com došlo od roku 2000 v odvětví výletních a osobních lodí k 373 případům muže přes palubu. (poznámna redakce: V prosinci 2018 byla na světě registrováno 314 cruise ship. Znamenalo by to, že na každé z nich došlo za 22 let k cca 1 případu MOB. To mi nepřipadá jako tak velké číslo, aby ospravedlňovalo nemalé náklady se systémem ochrany spojené.)
"Tento případ ukazuje, že výletní lodě provozované společností Carnival nejsou vybaveny automatickým zařízením detekce muže přes palubu," napsal Walker v příspěvku na blogu. "Zákon o bezpečnosti a ochraně plavidel z roku 2010 vyžaduje, aby byly výletní lodě vybaveny systémy, které využívají radar a senzory detekce pohybu, aby upozornily můstek, kdykoli někdo přeleze zábradlí lodi.
Nevím, na takové lodi jsem nikdy nebyl. Nemyslím si však, že je možné spadnout přes palubu jen tak náhodou. Vyžaduje to určité úsilí, podle mého. Pak by to ovšem znamenalo, že posádka lodě je v pozici učitelky v mateřské škole, která shání dohromady své svěřence, jako kvočna kuřata. V takovém případě si však personál lodě zaslouží ještě jeden plat. Plat učitele v mateřské škole navíc.
836
Související články
Ztroskotání trajektu na Premudě
Ztroskotání trajektu na Premudě
V pátek v 1820 ztroskotal trajekt Princ Zadra u ostrova Premuda. Podle svědků najel plnou rychlostí na útes Bračići na dohled od přístavu Krijal. Na palubě bylo 72 pasažérů. Druhý den šel ke dnu. Na potápěčské mapě Jadranu přibyl nový vrak.
Potopení Bayesian. Chyba posádky, nebo loděnice?
Potopení Bayesian. Chyba posádky, nebo loděnice?
Superjachta Bayesian dlouhá 56 metrů se potopila během pár minut 19. srpna u pobřeží Sicílie. Sedm osob při nehodě zemřelo. Výrobce lodi Perini Navi od počátku hlučně svaloval vinu na profesionální posádku. Objevují se ale podezření, že by italská loděnice mohla být potrefenou husou.
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?