Zlomený stěžeň. A co dál?
Organizátoři The Ocean Race dnes neměli dobré probuzení. V noci přišla zpráva o zlomení stěžně na jachtě Guyot. Do cíle 4. etapy tak doplují jen 3 jachty. Pokud je to špatným zprávám konec.
Týmu Guyot v závodu nepadá dobrá karta. Když dojede, dojíždí na chvostu. A třetí etapu kvůli technickým problémům s delaminací trupu nedokončil. Vracel se do Kapského Města a po opravách se přesunul rovnou na start čtvrté etapy do Brazílie. A nyní je to ještě horší. V noci se na jachtě zlomil stěžeň, když proplouvala frontou v Golfském proudu. Naštěstí nebyl nikdo z posádky zraněn.
Je však otázkou, jak bude vypadat další účast týmu v závodě. Náhradní stěžeň nemá… A nemá ho už ani třída IMOCA.
Na lodích IMOCA jsou one-design stěžně. Jeden náhradní stěžeň měla třída v záloze, ten už je však zadaný. Na začátku čtvrté etapy zlomil stěžeň tým Holcim-PRB. A tak je nyní již na cestě do USA. Druhý stěžeň k dispozici není. Respektive nemá ho třída IMOCA. Některé týmy dva stěžně mají, ale je otázkou, jestli ho budou chtít poskytnout. A jestli bude mít tým Guyot zájem. Cena stěžně a takeláže se bude pohybovat kolem milionu euro. K tomu by bylo třeba započítat dopravu do USA. A další etapa startuje již za 12 dnů… A je to etapa oceněná dvojnásobným počtem bodů. Je otázkou, jestli by bylo v lidských silách, tento šibeniční termín stihnout. A jestli bude tým ochoten jít do takové investice. Přeci jen je beznadějně poslední.
Do cíle čtvrté etapy tedy doplují jen 3 týmy. Uvidíme, kolik se jich postaví na start páté. Pokud se nic dalšího nepřihodí, jsou jasné Malizia, 11th Hour Racing a Biotherm. Holcim-PRB se snaží, ale zatím není nic jistého. A o záměrech Guyot nevíme v tuto chvíli nic.
Ke zlomení stěžně došlo v náročných podmínkách při průjezdu frontou. Sám přechod fronty je dost nepříjemnou překážkou. Zde se ale přidal ještě Golfský proud. Po přechodu fronty vál silný vítr proti proudu. Taková kombinace může být mimořádně nepříjemná. Vlny se zvyšují a zkracují. Říká se tomu boat breaking podmínky. Tentokrát se ukázalo, že oprávněně.
Polohu lodí najdete zde.
526
Související články
Potopení Acrobatica a nový rekord Class 40
Potopení Acrobatica a nový rekord Class 40
Při závodu Transat Quebec St.Malo padl nový rekord třídy Class 40 v počtu upliutých mil za 24 hodin 440,2 míle. V té samé době se náhle potopila jachta, která držela původní rekord Acrobatica. Posádka se evakuovala do záchranného ostrůvku a byla úspěšně zachráněna.
Rekord Aegean 600 zastíněn tragickou nehodou
Rekord Aegean 600 zastíněn tragickou nehodou
Letošní ročník regaty Aegean 600 se zapíše do historie novým rekordním časem 1 den, 13 hodin a 18 minut, které potřeboval k překonání náročné trasy MOD trimaran Zoulou. Závod však bude poznamenán tragickou nehodou jachty Pogo 44 Heaven u ostrova Kasos.
Alinghi Red Bull Racing zlomila stěžeň
Alinghi Red Bull Racing zlomila stěžeň
Alinghi Red Bull Racing Boat One zlomila včera po poledni při tréninku v Barceloně stěžeň. Všichni členové posádky jsou v pořádku.
Nejprve trest, poté vyšetřování
Nejprve trest, poté vyšetřování
Vývoj kauzy Kevina Escoffiera ukazuje limity uplatňování presumpce viny, metody velmi oblíbené právě v takových případech, jako je ten francouzského jachtaře. Přezkum průběhu loňské události z Newportu, kde se měl bývalý kapitán Holcim PRB dopustit nevhodného chování k dámě, ukázal, že jeho veřejná poprava byla minimálně předčasná.
Blesk potopil závodní Class 40
Blesk potopil závodní Class 40
Závodní jachta Class 40 Sogestran Seafrigo byla na cestě přes Atlantik zasažena bleskem a začala se potápět. Posádka byla zachráněna nákladní lodí Frio Ionian.