Tišiny…
Víkend byl pro flotilu The Ocean Race ve znamení tišin. Bezvětří a vedro v lodích s uzavřeným kokpitem. Lepkavé vedro na rovníku, které vyžaduje příliš mnoho akcí, než aby byl čas na odpočinek.
Oblast, kde se stýká pasát severní a jižní polokoule, je místem, kde se vítr vytrácí. Vedro, vlhko a monitorování každé minimální změny. Kdo se dostane první na druhou stranu, zamává stále ještě se trápícím sousedům a může získat velký náskok. Proto je třeba využít každého závanu větru, proto je třeba být kdykoli připraven na výměnu plachet.
Všichni dobře vědí, že čím západněji poplují, tím budou tišiny užší. Tolik na straně plusů. Mínusem pak je horší směr větru pod rovníkem, plavba na ostřejší vítr. Je třeba najít kompromis. Čtveřice jachet je nyní srovnaná na 2°severní šířky. Nejdále na východ je Guyot environnememt, 75 mil západně Biotherm, dalších 25 mil Holcim – PRB a o 50 mil dále na západ 11th Hour Racing. Nejdále na západ je Malizia. Masivní jachtě nesvědčí slabý vítr.
Co je z pohledu meteorologického zajímavé, že již 2 dny je na tom nejlépe Guyot, který pluje nejdále na východ. Dohnal ztrátu, dostal se do čela, a hlavně stále drží rychlost. Navzdory teorii. Již brzy by mělo být jasné, kdo vyjde z této dílčí bitvy jako vítěz.
Polohu lodí najdete zde.
399
Související články
Vynikající film na dnešní večer
Vynikající film na dnešní večer
Chcete mít představu, jaké to je na závodní foilovací jachtě v Jižním oceánu? Toto vynikající video je z paluby jachty IMOCA Biotherm během etapy Jižním oceánem a kolem mysu Horn při závodu The Ocean Race (Whitbread, Volvo Ocean Race). Jak se žije na palubě, jaký je to šejkr, jak se řeší problémy, jak se vybírá voda z podpalubí atd.
Nejprve trest, poté vyšetřování
Nejprve trest, poté vyšetřování
Vývoj kauzy Kevina Escoffiera ukazuje limity uplatňování presumpce viny, metody velmi oblíbené právě v takových případech, jako je ten francouzského jachtaře. Přezkum průběhu loňské události z Newportu, kde se měl bývalý kapitán Holcim PRB dopustit nevhodného chování k dámě, ukázal, že jeho veřejná poprava byla minimálně předčasná.
Konečně…
Konečně…
Trimarany Ultim letí jižním Atlantikem vstříc ostrovu, který je veřejnosti znám asi stejně dobře, jako měsíc planety Jupiter Praxidike. A na severu Atlantiku se konečně startuje. Dnes z Lorientu vypluly Class 40 a Multi Fifty, zítra z Le Havre kategorie IMOCA.