showTop
× Search
Kolem spánku sólových jachtařů se traduje spousta nepravd. Jak to vlastně s jejich spánkem je? Jsou schopni se během závodu vůbec vyspat? Fatalismus Nejprve se podíváme na to, jak vůbec mohou spát. Pro sólového jachtaře je běžná určitá forma fatalismu. Musí jet a musí spát. To znamená, že se také musí smířit s tím, že k nějaké kolizi dojít může. Vychází ale z předpokladu, že pravděpodobnost je velmi malá… Maximální možná opatrnost To ale neznamená, že neudělá vše proto, aby se jakékoli nehodě vyhnul. Na menších jachtách jsou automatické identifikační systémy AIS a aktivní radarové odražeče, které v případě zachycení radarového signálu ho odešlou zpět zesílený. Na radarové obrazovce se objeví výrazné echo. Aktivní odražeč je schopen upozornit na zachycení radarového signálu a stejně je schopen avizovat plavidla, u kterých hrozí nebezpečí kolize i AIS. Na větších jachtách je k dispozici také radar. Také u něho je možné si...

Jak zabránit nehodě

Stáčíte se v maríně do mezery v řadě lodí. Už to vypadá, že se mezi ně nevejdete. Rohem zádi se řítíte na bok stříbrného 18 m dlouhého motoráku a škody na majetku a sebevědomí vidíte již...

Poslední videa


Závodní jachting

Severní Atlantik ještě neznamená být doma
Daniel Vodička
/ Kategorie: Vende Globe

Severní Atlantik ještě neznamená být doma

Ve Vendée Globe se bojuje o čtvrté místo. Vedoucí skupina je u Azor, posledních 1000 mil. To ale neznamená, že už jsou doma. Přesvědčil se o tom Sam Goodchild.

Zatím se zdá, že pro čtvrté místo v závodě si jede Jeremie Beyou. V současné chvíli má náskok 100 mil na skupinku pronásledovatelů Nico Lunvena, Paula Meilhata a Sama Goodchilda. Dlouho to byl právě britský jachtař, se kterým se Beyou o čtyřku přetahoval. Včera byl najednou jeho snahám konec. Dostal se z nejhorší části přecházející tlakové níže, vítr už slábl. Pak ale autopilot zazmatkoval. Plachta se zhoupla z boku na bok. Výsledkem byly zlámané spíry a plachta přetržená vedví od předního po zadní lýk. Nepoužitelná. Goodchild se stočil na zaďák a pokračoval dál s dvojící plachet J2 a J3 na motýla. Potřebuje se dostat na východ. Na západě přijde na zadní straně níže severní vítr a bez hlavní plachty se špatně stoupá. Sam ale tvrdí, že je plachta opravitelná a už se do toho pustil. Sikaflex má až za ušima.

Zde připomínám naši soutěž o kalendář Saling 2025 od Pavla Nesvadby. Na tipování už je pozdě, ale těm, kteří v britského jachtaře vkládali všechny své naděje, se včera rozpadl svět na kousky jak rozbité zrcadlo. Vypadá to, že rozhodovat se bude mezi příznivci Jeremie Beyoua.

Připomínám dnes večer online přednášku Milana Koláčka, tentokrát se vzácným hostem Jean-Pierre Dickem. Tam půjdeme mnohem více do detailů.

Polohu lodí najdete zde.

1006

Testy

Technika plavby

Jak zabránit nehodě

Stáčíte se v maríně do mezery v řadě lodí. Už to vypadá, že se mezi ně nevejdete. Rohem zádi se řítíte na bok stříbrného 18 m dlouhého motoráku a škody na majetku a sebevědomí vidíte již...

Vyhledat

Nejbližší události

«říjen 2025»
poútstčtsone
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Na horu