showTop
× Search
1700 mil zbývá do cíle Milanu Koláčkovi s Pierrem Brasseurem. Jsou na 17. místě, ale severní skupina se zdá být na dohled. To by mohlo znamenat posun do první desítky… V čele Transat Cafe L´Or ve tříde Class40 je stále severní skupina jachet vedená SNSM. Dostaly se ale do bezvětří a jsou rychle dotahovány loděmi na jihu v pasátu. Obě skupiny nyní dělí tlaková výše, oblast bez větru. To by mohlo být nadějné pro skupinu na jihu. Již zítra by měla být v čele vedoucí jachta jižní skupiny Seafrigo-Sogestran. Je ale třeba opatrnost. Dělat odhady bez routingového programu je ošidné. Na první pohled to špatně nevypadá, ale první pohled může být šalebný. Těmto jachtám stačí jen málo k tomu, aby se rozletěly po hladině. Jižní skupinu budou brzy čekat obraty po větru. Tím se její trasa ještě protáhne. Čelo této skupiny by mohlo setrvat ve stabilním pasátu, který bude od východu slábnout, Milan s Pierrem to budou mít na hraně. Za nimi by již vítr měl...

Poslední videa


Závodní jachting

Revoluční změna ve Figaru
Daniel Vodička
/ Kategorie: Novinky, Ostatní regaty

Revoluční změna ve Figaru

Mezi sólovými jachtaři je třída Figaro pojmem. Od roku 2019 se můžeme těšit na revoluci. Figaro 3 bude mít křídla!
Možná ne plnohodnotná křídla, ale když se podíváte na grafiku, dost se to křídlům podobá. Třída Figaro vypsala na začátku roku soutěž, která měla určit podobu lodí na další desetiletí. Třída Figaro 2 pomalu dosluhuje a novinka bude muset být atraktivní regatovou jachtou hezky dlouhou dobu. Vzhledem k překotnému vývoji posledních let jde o nelehký úkol.
Prvním závodem nové jachty se stane Solitaire URGO – Le Figaro 2019. Dosluhující Figaro 2 bude nahrazena po šestnácti letech.
Designéry nové jachty je duo VPLP, které dominuje také třídě IMOCA a tedy i závodu Vendée Globe.
Vincent Lauriot-Prévost: „Výzvou bylo vytvoření výkonné jachty, která bude stejně spolehlivá, jako její předchůdkyně Figaro 2.“

Novinky
Tvar a umístění foilů

Foily jsou instalovány pod palubou a jsou otočené dolů. Jaký je pro to důvod?
Vincent Lauriot-Prévost: „Tento tvar foilu nedodává jachtě jen výkon a vztlak, , tedy to co je vyhledáváno ve třídě IMOCA. Pro toto řešení jsme se rozhodli proto, abychom minimalizovali odpor ve slabém větru a snížili snos ve vysoké rychlosti.“

Trup pod čarou ponoru


Je vyrobený z pěnového sendviče, skla a polyesteru. Hlavní změnou je, že na lodi nebudou nádrže na vodní balast.

Kýl

Hlubší a užší profil kýlu bude minimalizovat odpor. Je doplněn foily pro minimalizaci snosu.

Stěžeň a sailplan

Stejně jako na lodích IMOCA je je stěžeň posunut více dozadu. To umožní větší využití výkonnějších plachet. Dále je zde čelen. Hlavní plachta bude typu fathead, dále bude k dispozici gena, kosatka, vrcholový asymetrický spinaker a pro výkon ve slabém větru menší genaker (tím je ve FR myšlena plachta připomínající reacher nebo Code 0).

Do konce roku 2018 má být yrobeno prvních 50 ks Figaro 3. Jachty jsou určeny jen pro členy třídy Figaro. 

 

Parametry

 

Celková délka 10,85 m
Délka trupu 9,75 m
 Délka na vodorysce  9,00 m
Šířka 3,40 m
 Šířka na vodorysce 2,40 m
Ponor 2,50 m
Výtlak 2 900 kg
Balast 1 100 kg
Plocha hlavní plachty 39,5 m2
Plocha kosatky 30,5 m2
 Velký spinaker 105 m2
Design VPLP
Více www.beneteau.com


5653

Testy

Technika plavby

Vyhledat

Nejbližší události

«listopad 2025»
poútstčtsone
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Na horu