Proč vás zlobí autopilot
Autopilot je nejlepší kamarád skippera, respektive kormidelníka. Funguje-li, jak má. Často ale zlobí tak, že o pomoci nemůže být ani řeč. Víte, že vina za jeho nefunkčnost může být na vás?
Zajímavý článek se objevil v časopisu Yachting Monthly. Čtenář popisuje zkušenost s tím, jak autopilot na jeho lodi přestal správně pracovat ve chvíli, kdy se k němu přiblížil. Vypadalo to na nějaký druh alergie…
Později se ukázalo, že nejde o alergii, ale o ovlivnění fluxgate kompasu v autopilotu magnetismem nože, který měl čtenář u sebe v kapse.
Tedy vlastně ano, ve výsledku to byla alergie na švýcarský nůž…
Na charterových lodích někdy bývá fluxgate kompas umístěn u (nebo ve) skříňce v zadní kajutě. Máte-li potíže s autopilotem, podívejte se, co vše posádka uložila v těsné blízkosti fluxgate kompasu. Ztrácí-li se pod hromadou elektronických přístrojů a železného šrotu, nedá se předpokládat, že by kompas dokázal reagovat na změnu směru vůči magnetickému poli naší planety Země. To by mohlo být jádro vašeho problému.
5211
Související články
Jak spí sóloví jachtaři
Jak spí sóloví jachtaři
Kolem spánku sólových jachtařů se traduje spousta nepravd. Jak to vlastně s jejich spánkem je? Jsou schopni se během závodu vůbec vyspat?
Mlha hustá tak, že…
Mlha hustá tak, že…
Pluli jste někdy v mlze? Mnohé začátečníky překvapí, že je to nesrovnatelně horší než jet v mlze po silnici. Přitom, jak je vidět na úvodní fotce od Davida Černého, se můžete do mlhy dostat i tam, kde byste ji nečekali.
Výhoda a nevýhoda vyváženého kormidla
Výhoda a nevýhoda vyváženého kormidla
Couváte-li s nevyváženým kormidlem, máte strach, že vám chce kormidelní kolo zlámat ruce. Ale i vyvážené kormidlo má svá negativa.