Přednáška Přístavní manévry v Praze
Oblíbená přednáška Přístavní manévry se uskuteční 12. února v Praze. Chcete-li být lepší v přístavech, nechcete-li stresovat a zbytečně utrácet stovky mil z kauce, přijďte v 17:00 do Inspiration HUB v Holešovicích.
Manévry v přístavech jsou pro většinu jachtařů velkým stresem. Je to nejčastěji způsobeno triviálními chybami, které je možné snadno odstranit. Přijďte na přednášku, pojmenujeme chyby, které děláte a řekneme vám, jak se jich vyvarovat. Vysvětlíme důležité manévry, naučíme vás nové, které nejsou složité. Když víte, jak na ně a kdy je použít, zvládnete přistání bez stresu.
Další informace o přednášce najdete zde a tamtéž se můžete i přihlásit. Neváhejte, sezóna se blíží.
Zde najdete další kurzy, které nabízíme. Pomohou vám být lepší, rychlejší a ve větším bezpečí na vodě.
5565
Související články
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu opravdu tak? A jak to funguje i na lodích se dvěma kormidelními listy?
Vyplutí z maríny při bočním větru
Vyplutí z maríny při bočním větru
Pokud vyplouváme s lodí v maríně od mola v bočním větru, klíčové je pro nás záďové návětrné lano. Díky němu jsme schopni držet loď stabilně a mezitím odvázat ostatní lana pro bezpečné odplutí. To už je snad pro všechny ohraná písnička. V článku se ale zaměříme na jiný detail vyplouvání, který nám také často umí situaci značně zkomplikovat. Ten přichází o chvilku později.
Mohu-li, couvám
Mohu-li, couvám
Říjnová plavba po Chorvatsku umožňuje stát pravidelně s lodí u mola bokem. Co jindy je možné jen u benzínové pumpy, jde v říjnu skoro kdekoli. Nejjednodušší způsob stání u mola. Většina zajíždí k molu na přední chod. Já raději couvám.