Daniel Vodička / pátek 13. ledna 2017 / Kategorie: Vende Globe Poslední šance na vítězství? Vendée Globe se blíží do finále. Stále je na čele Armel Le Cléac´h a Alexi Thomsonovi utíká mezi prsty naděje na první britské vítězství. Alex vidí poslední šanci v hřebenu vysokého tlaku před cílem, který budou muset oba vedoucí jachtaři přejet. Tam by se ještě mohlo pořadí změnit. Alex věří, že pokud se mu před hřebenem podaří k vedoucímu Armelou Le Cléac´h přiblížit na 50 mil, má šanci na vítězství. Během posledních 24 hodin stáhl Alex na Armela 80 mil. To je ale dáno oblastí se slabým větrem, kterou musí oba závodníci projet. Vzdálenost mezi nimi se nejspíše zase natáhne, protože Armel vjede do větru dříve. Pokud pomineme technickou závadu, jedinou šancí na návrat do hry o prvenství jsou pro Alexe místa se slabým až žádným větrem. Jen tam je možné na vedoucího Armela tolik získat. Do cíle je to 1800 mil a Armel má náskok 160 mil. To je skoro 10 % zbývající vzdálenosti. V týmu Banque Populaire už zřejmě připravují šampaňské. Opatrně. Vypadá to, že ho budou potřebovat. Jachting je ale nevyzpytatelný. Vzpomeňte na poslední Americký pohár, kdy týmu Nového Zélandu stačilo jediné vítězství. A jak to skončilo. Čili ano, Armel je favoritem na vítězství. Dokud ale není v cíli, je na oslavy čas. A jedna kontrolní otázka na závěr. Jedete se někdo na dojezd do cíle podívat? Bude to veliké. Předchozí článek Hezké starosti týmu Benemedo Další článek Jachta Jamese Bonda na prodej Vytisknout 3158 Tagy: VendéeThomsonLe Cléac´h Související články Všechno je možné… Všechno je možné… Armel Le Cléac´h má za sebou zastávku v Riu s výměnou dvojice kormidel. Na čele Arkea Ultim Challenge se pomalu posouvá vpřed Charles Caudrelier. Jeho trimaran je velmi unavený. Druhé místo patří strhanému Thomasu Covillovi. Loick Peyron o důležitosti štěstí Loick Peyron o důležitosti štěstí Trojice vedoucích jachet Arkea Ultim Challenge má za sebou mys Horn a hledá cestu na sever Atlantikem. 4700 mil do cíle pro vedoucího Caudreliera. Co o dosavadním průběhu závodu říká hvězda oceánského jachtingu Loick Peyron? 200 mil k mysu Horn 200 mil k mysu Horn Necelých 7 hodin plavby zbývá Charlesi Caudrelierovi k mysu Horn. Pluje na čele závodu Arkea Ultim Challenge a do cíle zbývá 7000 mil.
Všechno je možné… Všechno je možné… Armel Le Cléac´h má za sebou zastávku v Riu s výměnou dvojice kormidel. Na čele Arkea Ultim Challenge se pomalu posouvá vpřed Charles Caudrelier. Jeho trimaran je velmi unavený. Druhé místo patří strhanému Thomasu Covillovi.
Loick Peyron o důležitosti štěstí Loick Peyron o důležitosti štěstí Trojice vedoucích jachet Arkea Ultim Challenge má za sebou mys Horn a hledá cestu na sever Atlantikem. 4700 mil do cíle pro vedoucího Caudreliera. Co o dosavadním průběhu závodu říká hvězda oceánského jachtingu Loick Peyron?
200 mil k mysu Horn 200 mil k mysu Horn Necelých 7 hodin plavby zbývá Charlesi Caudrelierovi k mysu Horn. Pluje na čele závodu Arkea Ultim Challenge a do cíle zbývá 7000 mil.
ČANY Offshore Cup odstartován ČANY Offshore Cup odstartován pondělí 16. září 2024 V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...
Palagruža Cup Palagruža Cup čtvrtek 12. září 2024 Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...
Milan Koláček s Milanem Tomkem se chystají Rolex Middle Sea Race Milan Koláček s Milanem Tomkem se chystají Rolex Middle Sea Race čtvrtek 12. září 2024 V doublehanded kategorii závodu Rolex Middle Sea Race nastoupí naše dvojice Milan Koláček a Milan Tomek. Poplují na jachtě Beneteau First 36.
Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky pátek 23. února 2024 Oceanis 37.1 je posledním modelem v modernizované řadě Oceanis, ve které má nahradit oblíbený model 38.1. Bohužel je také poslední lodí, pod kterou se podepsal nedávno zesnulý výtečný lodní...
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví pátek 20. října 2023 Španělská společnost Ankerplex má ve svém výrobním programu skládací demontovatelné kotvy z různých materiálů a v celé řadě velikostí. Patří do něj i 14kilogramová ocelová kotva, kterou se...
Návyková Beneteau First 36 Návyková Beneteau First 36 čtvrtek 10. srpna 2023 Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...
Zkusíme to, uvidíme Zkusíme to, uvidíme neděle 22. září 2024 Vypadá to, že skipperovi scházel při zajíždění na místo jakýkoli plán. Zřejmě vplul mezi lodě a doufal, že to nějak dopadne. A nakonec to i dopadlo.
Kurzy na kapitánské průkazy C a B Kurzy na kapitánské průkazy C a B sobota 21. září 2024 Na začátek listopadu připravujeme dva teoretické kurzy. Pro zájemce o kapitánský průkaz C je určený kurz od 15.11. a teoretický přípravný kurz na zkoušky způsobilosti k vedení námořní...
Proč kotva drží (nedrží) Proč kotva drží (nedrží) pátek 20. září 2024 Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...