showTop
× Search
Turistická sezóna se chýlí k závěru a na Jadranu se život vrací do běžných kolejí. Uklidňující se situaci policisté využili k útoku na zločince na ostrově Molat. Na druhou stranu v Rovinji to byl zločinný pirát/ka, který zaútočil na obyvatelku města. A vlastně víte, co je romobil? Zbraně a tabák Víte, kde leží ostrov Molat? Ze Zadaru poplujete na severozápad, minete Ugljan, Rivanj a Sestrunj. Za Sestrunjem doleva, proplujete úžinou mezi Tun Mali a Tun Veli, zahnete doprava, za kopcem Golubinjka ještě jednou doprava a jste v zátoce Lučina, která je hlavním trajektovým přístavem Molatu. Touto cestou se na ostrov vydali kriminalisté ze Zadaru. Zásah byl veden na šedesátiletého N.B., který ostrovany zásoboval tabákovými výrobky. Na stopu zločinu přivedl policisty známý chorvatský obchodní řetězec Studenac. Po inventuře zjistil, že na Molatu se mimo turistickou sezónu neprodá jediná krabička cigaret. Navzdory tomu, že prostranství před kostelem je plné...

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Poslední videa


Závodní jachting

Počasí na Atlantiku je na hlavu postavené
Daniel Vodička

Počasí na Atlantiku je na hlavu postavené

New York – Vendée je poslední ostrá zkouška před startem Vendée Globe. Má jít o sprint přes Atlantik, let po větru s rekordním potenciálem. Kdeže, pravý opak. Počasí se zbláznilo a flotila IMOCA zakouší křižování proti větru přes severní Atlantik.

Je to již druhý letošní transat pro třídu IMOCA. První z východu na západ Transat CIC měl být stoupačkou do Nového Yorku. Místo toho se jednalo především o let po větru a na bočák. Nyní se měl odehrávat let po větru a na bočák a je tu stoupačka.

Počasí se zbláznilo, to ale neznamená, že regata není zajímavá. Mimořádně složité podmínky znamenají divokou situaci v pelotonu. Na čele pluje duo Charlie Dalin a Boris Herrmann. Dle vzdálenosti od cíle oba dělí necelých 30 mil. Od sebe však jsou vzdáleni více než 250 mil. S dnešními navigačními softwary a podobnými rychlostmi lodí se něco podobného příliš často neděje. Zatímco Herrmann pluje na sever, někam do Grónska, a snaží se obeplout oblast vysokého tlaku od severu, Dalin podle všeho vsadil na křižování ve východním větru mezi středem tlakové výše a Azory.

Zbytek startovního pole na dlouho uvízl v bezvětří za studenou frontou, kterou se podařilo projet jen vedoucímu duu. Třetí Nicolas Lunven, který zlomil čelen, a to se v budoucnu na jeho výkonu podepíše, ztrácí na Dalina již 300 mil. V této skupině jsou i všichni další favorité, promíšení s nefavority. Odstupy jsou proti ztrátě za vedoucím duem zanedbatelné. Situace je ale meteorologicky složitá a teprve se uvidí, kudy se hlavní pole vydá. Zatím to vypadá na trasu jižně od Azor. To se však může, vzhledem k meteorologické nestabilitě, rychle změnit.

Polohu lodí najdete zde.

637

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Hlavolam jménem vinšna

Vinšna, kapestan, ten naviják v kokpitu, je základem současné jachty plující na plachty. Běžná pomůcka. Stále se ale setkáváme s chybami při jejím použití. Jak se chyb vyvarovat?

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu