Daniel Vodička / neděle 22. října 2017 / Kategorie: Ostatní regaty Naše týmy čekají tvrdé chvíle Letos máme na Rolex Middle Sea Race několik želízek v ohni. Tím hlavním je tým Hebe V vedený Milanem Koláčkem. Jak si vedou a jak tvrdé počasí je čeká? Na startu jsou čtyři české a jeden slovenský tým. Jde o jachty Anatela Michala Jakeše, Cassiopeia – Gumotex Vladislava Veselého, Hebe V Zdeňka Jakoubka, slovenská Lucia X Milana Fabiana a posledním českým týmem je Prague Weekends Lukáše Tateka. Největší ambice má tým Hebe V, kde je skipperem náš nejlepší sólový jachtař Milan Koláček. Hebe V má nyní za sebou Messinu a pluje ke Stromboli. V handicapu IRC je po průjezdu Messinou na výborném 21 místě. Pokud se podíváme na skupinu 6, ve které Hebe V jede, Messinou projela na 5. místě. V handicapu ORC, pro který je jachta optimalizována, je na 12. místě celkově a zatím na druhém místě ve skupině. Nyní si na palubách všichni užívají posledního klidu. Vítr po půlnoci bude sílit a zítra je možné očekávat severozápad stočený k západu o rychlosti až 35 uzlů. Tolik říká předpověď. Závodníci by tedy měli počítat s tím, že vítr bude sílit i na více než 40 uzlů. Výška vln má podle předpovědi přesahovat 4 metry. Především pro nevelkou Hebe V to bude velmi tvrdá stoupačka. Jachta není navržena pro offshore regaty, ale spíše pro inshore a navíc je fungl nová a nevyzkoušená. Doufejme, že to nezpůsobí týmu při závodu potíže. Zatím si tým vede dobře. Zítra uvidíme, jak přežije prudký mistrál. Půjde o to, dostat se co nejdříve na západ Sicílie, odkud se poletí na zaďák. Na tento vítr je Milan Koláček vynikající, proto by se se spinakerem mohlo podařit posunout o pár míst vpřed. Naše další týmy Prague Weekends, Cassiopeia – Gumotex a Lucia X jsou v ORC srovnané na 61. až 63. místě. Anatela je na 69. příčce. Polohu lodí najdete zde. Předchozí článek Mistrovský titul po Rodop Další článek Zatím dobře... Vytisknout 3547 Tagy: KoláčekHebeMiddle Sea Race Související články Když nechce naskočit motor (1. díl) Když nechce naskočit motor (1. díl) Během závodu Rolex Middle Sea Race mi v 07:30 vyzváněl videohovor od kamaráda Milana Tomka přímo z paluby jachty Marina 21 (First 36). Spolu s Milanem Koláčkem řešili problém s nefunkčním motorem a s tím spojeným nedostatkem elektrické energie na palubě. Byl to těžký závod. Se skvělým koncem! Byl to těžký závod. Se skvělým koncem! Naše duo Milan Koláček a Milan Tomek zvítězilo v Rolex Middle Sea Race ve dvou kategoriích. Podívejte se na video, kde v rozhovoru přibližují svoji cestu na start, náročnost tohoto ročníku i okamžiky radosti posledního dne a nadšení v cíli. Vítězství v Rolex Middle Sea Race Vítězství v Rolex Middle Sea Race Milan Koláček s Milanem Tomkem vyhráli závod Rolex Middle Sea Race ve své kategorii IRC Doublehanded a přidali také vítězství v kategorii ORC 5. Navzdory potížím, se kterými se museli potýkat.
Když nechce naskočit motor (1. díl) Když nechce naskočit motor (1. díl) Během závodu Rolex Middle Sea Race mi v 07:30 vyzváněl videohovor od kamaráda Milana Tomka přímo z paluby jachty Marina 21 (First 36). Spolu s Milanem Koláčkem řešili problém s nefunkčním motorem a s tím spojeným nedostatkem elektrické energie na palubě.
Byl to těžký závod. Se skvělým koncem! Byl to těžký závod. Se skvělým koncem! Naše duo Milan Koláček a Milan Tomek zvítězilo v Rolex Middle Sea Race ve dvou kategoriích. Podívejte se na video, kde v rozhovoru přibližují svoji cestu na start, náročnost tohoto ročníku i okamžiky radosti posledního dne a nadšení v cíli.
Vítězství v Rolex Middle Sea Race Vítězství v Rolex Middle Sea Race Milan Koláček s Milanem Tomkem vyhráli závod Rolex Middle Sea Race ve své kategorii IRC Doublehanded a přidali také vítězství v kategorii ORC 5. Navzdory potížím, se kterými se museli potýkat.
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled čtvrtek 14. listopadu 2024 Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude...
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe Jak nerozlámat loď při Vendée Globe čtvrtek 14. listopadu 2024 Chcete-li zvítězit, musíte mít nohu na plynové páce. Musíte dostat z lodě maximum možného. Maximum, ale nikoli více. Když to přeženete, rozlámete loď a nedojedete. Jak se hledá hranice mezi...
Rekord Nico Lunvena 546,6 nm/24 h! Rekord Nico Lunvena 546,6 nm/24 h! středa 13. listopadu 2024 Nicolas Lunven začal Vendée Globe od podlahy. Během posledních 24 hodin vytvořil nový sólový rekord v počtu uplutých mil. Rekord má hodnotu 546,6 nm. To je jen pro představu z Puly až...
Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky pátek 23. února 2024 Oceanis 37.1 je posledním modelem v modernizované řadě Oceanis, ve které má nahradit oblíbený model 38.1. Bohužel je také poslední lodí, pod kterou se podepsal nedávno zesnulý výtečný lodní...
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví pátek 20. října 2023 Španělská společnost Ankerplex má ve svém výrobním programu skládací demontovatelné kotvy z různých materiálů a v celé řadě velikostí. Patří do něj i 14kilogramová ocelová kotva, kterou se...
Návyková Beneteau First 36 Návyková Beneteau First 36 čtvrtek 10. srpna 2023 Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly? Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly? čtvrtek 14. listopadu 2024 To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu...
Vyplutí z maríny při bočním větru Vyplutí z maríny při bočním větru středa 13. listopadu 2024 Pokud vyplouváme s lodí v maríně od mola v bočním větru, klíčové je pro nás záďové návětrné lano. Díky němu jsme schopni držet loď stabilně a mezitím odvázat ostatní lana pro bezpečné...
Kurz na kapitánský průkaz C Kurz na kapitánský průkaz C úterý 12. listopadu 2024 Již za o víkendu startuje teoretický kurz na základní kapitánský průkaz C. Začínáme v pátek 15.listopadu. Jde o třídenní kurz určený jen pro 12 účastníků. Jen 12 proto, abychom se vám mohli...