Daniel Vodička / středa 18. května 2016 / Kategorie: Bezpečnost Kolik bylo loni nehod? Každý rok uveřejňuje americká pobřežní stráž statistiku nehod za minulé období. Také ta letošní přináší zajímavá čísla. Ukazují, kde na nás na vodě čeká největší nebezpečí. V loňském roce bylo v USA zaznamenáno 4158 nehod, při nichž bylo zraněno 2613 osob a 626 lidí zemřelo. Hmotné škody dosahovaly 42 milionů USD. Na 100 000 registrovaných lodí loni v USA připadlo 5,3 mrtvých. Proti předchozímu roku je to nárůst o 1,9 %. Také absolutní srovnání s rokem 2014 nevypadá dobře. Počet nehod narostl o 2,3 %, počet mrtvých o 2,6 %. 76 % obětí nehod se utopilo. Z tohoto počtu 85 % nemělo oblečenu záchrannou vestu. Z celkového počtu nehod s fatálními následky došlo k 71 % nehod na lodích, kde posádce nebyly uděleny bezpečnostní instrukce. Pouze k 15 % úmrtí došlo na lodích, kde byla posádka správně poučena. Celkem došlo ke 158 nehodám, při kterých byla nejméně jedna osoba zasažena propelerem. 27 osob zemřelo, 150 bylo zraněno. Osm z deseti utonulých používalo lodě kratší než 21 stop. Nepozornost skippera, jeho nezkušenost, nesprávné pozorování, technická závada a přílišná rychlost jsou hlavními důvody nehod. Alkohol byl také jednou z hlavních příčin nehod s fatálními důsledky. Zavinil 17 % úmrtí. Při nehodách zahynulo 22 dětí. Dvanáct z nich se utopilo. Jen 17 % z utonulých dětí na sobě mělo záchrannou vestu. Nejvíce nehod se přihodilo na otevřených motorových lodích 45 %, dále 19 % na vodních skútrech a 17 % na motorových lodích s kajutou. Ve Spojených státech bylo loni registrováno téměř 12 milionů lodí. Kompletní zprávu najdete zde. Předchozí článek Phil Sharp se nevzdává! Další článek Ladies Sailing Team na Newton Yacht Cup 2016 Vytisknout 4620 Tagy: bezpečnostnehody Související články Proč nedoporučuji na charteru kotvit na dvě kotvy Proč nedoporučuji na charteru kotvit na dvě kotvy Často vidím na facebookových stránkách Lodních novin debaty o kotvení na dvou kotvách. Na charterové jachtě bych se z bezpečnostních důvodů tomuto způsobu kotvení raději vyhnul. Co mít připraveno pro přežití Co mít připraveno pro přežití Plavíme se u pobřeží i na otevřeném moři, za bezvětří i za bouří. Kdykoli může dojít k vážné nehodě. Jsme na ni připraveni? Jsme připraveni jachtu kdykoli opustit ? Vrak? Jak ho poznat? Vrak? Jak ho poznat? Poznáte na mapě všechny symboly, které značí vrak, nebo vraky? Není jen jeden a to může být pro mnohé matoucí. A zatímco některé vraky pro nás nijak nebezpečné nejsou, jiné mohou způsobit škody nemalé.
Proč nedoporučuji na charteru kotvit na dvě kotvy Proč nedoporučuji na charteru kotvit na dvě kotvy Často vidím na facebookových stránkách Lodních novin debaty o kotvení na dvou kotvách. Na charterové jachtě bych se z bezpečnostních důvodů tomuto způsobu kotvení raději vyhnul.
Co mít připraveno pro přežití Co mít připraveno pro přežití Plavíme se u pobřeží i na otevřeném moři, za bezvětří i za bouří. Kdykoli může dojít k vážné nehodě. Jsme na ni připraveni? Jsme připraveni jachtu kdykoli opustit ?
Vrak? Jak ho poznat? Vrak? Jak ho poznat? Poznáte na mapě všechny symboly, které značí vrak, nebo vraky? Není jen jeden a to může být pro mnohé matoucí. A zatímco některé vraky pro nás nijak nebezpečné nejsou, jiné mohou způsobit škody nemalé.
Vynikající film na dnešní večer Vynikající film na dnešní večer pondělí 23. září 2024 Chcete mít představu, jaké to je na závodní foilovací jachtě v Jižním oceánu? Toto vynikající video je z paluby jachty IMOCA Biotherm během etapy Jižním oceánem a kolem mysu Horn při závodu The...
ČANY Offshore Cup odstartován ČANY Offshore Cup odstartován pondělí 16. září 2024 V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...
Palagruža Cup Palagruža Cup čtvrtek 12. září 2024 Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...
Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky pátek 23. února 2024 Oceanis 37.1 je posledním modelem v modernizované řadě Oceanis, ve které má nahradit oblíbený model 38.1. Bohužel je také poslední lodí, pod kterou se podepsal nedávno zesnulý výtečný lodní...
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví pátek 20. října 2023 Španělská společnost Ankerplex má ve svém výrobním programu skládací demontovatelné kotvy z různých materiálů a v celé řadě velikostí. Patří do něj i 14kilogramová ocelová kotva, kterou se...
Návyková Beneteau First 36 Návyková Beneteau First 36 čtvrtek 10. srpna 2023 Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...
Když třepe zadní lem plachty Když třepe zadní lem plachty pondělí 23. září 2024 Je časté, že máme dobře vytrimované plachty, ale zadní lem se stále třepe. Někteří to řeší dalším dotahováním na otěži, ale to není to pravé. Výsledkem bude, že zpomalíme. Jak nepříjemnému klepání...
Proč nedoporučuji na charteru kotvit na dvě kotvy Proč nedoporučuji na charteru kotvit na dvě kotvy pondělí 23. září 2024 Často vidím na facebookových stránkách Lodních novin debaty o kotvení na dvou kotvách. Na charterové jachtě bych se z bezpečnostních důvodů tomuto způsobu kotvení raději vyhnul.
Zkusíme to, uvidíme Zkusíme to, uvidíme neděle 22. září 2024 Vypadá to, že skipperovi scházel při zajíždění na místo jakýkoli plán. Zřejmě vplul mezi lodě a doufal, že to nějak dopadne. A nakonec to i dopadlo.