Daniel Vodička / středa 29. května 2019 / Kategorie: Zajímavosti, Motorové jachty Jachty jsou o výkonu… Motorové čluny jsou dnes o výkonu. Na zádi se jim hromadí supervýkonné přívěsné motory… Pašeráci drog jsou schopni na zrcadla svých člunů navěsit i 5 x 250 HP. Pak dovedou ujíždět i nejrychlejším lodím orgánů, které mají za úkol potírat podloudnickou činnost. Na fotografii vidíte slabší verzi téhož. Výkonově parádní kombinace 2 x 4 HP + 1 x 4,5 HP vyhlášených motorů TOMOS. 12,5 HP celkem. Předchozí článek O kolik stoupne Jadran za rok? Další článek Poslední jachtařské kurzy před prázdninami Vytisknout 3358 Tagy: přívěsný motor Související články Ověšená záď lodě znamená riziko Ověšená záď lodě znamená riziko Často dnes najdete zadní část kokpitu zastavěnou a ověšenou tak, že není snadné dostat vyvazovací lano na břeh, případně ještě zpět na vazák. Navíc se vám již jistě stalo, že jste měli na boku lodě na zadním koši upevněný přívěsný motor. To vše představuje riziko. Elektrický motor na dinghy? Elektrický motor na dinghy? Přívěsný motor na dinghy. Co je s ním starostí. Je těžký, hlučný, často špinavý, neskladný, nespolehlivý… A přitom taková blbost… Je otázkou, jestli nenastala doba na jeho výměnu. Medúza místo propeleru Medúza místo propeleru Málokdy vypadá nový pohonný systém tak bizarně jako v případě závěsného motoru z Francie s názvem Fin5. Nejprve zaujme design hlavy motoru, který připomíná futuristické vize z šedesátých let. To hlavní se ale děje v podvodní části - místo propeleru má motor prstencovou trysku s membránou.
Ověšená záď lodě znamená riziko Ověšená záď lodě znamená riziko Často dnes najdete zadní část kokpitu zastavěnou a ověšenou tak, že není snadné dostat vyvazovací lano na břeh, případně ještě zpět na vazák. Navíc se vám již jistě stalo, že jste měli na boku lodě na zadním koši upevněný přívěsný motor. To vše představuje riziko.
Elektrický motor na dinghy? Elektrický motor na dinghy? Přívěsný motor na dinghy. Co je s ním starostí. Je těžký, hlučný, často špinavý, neskladný, nespolehlivý… A přitom taková blbost… Je otázkou, jestli nenastala doba na jeho výměnu.
Medúza místo propeleru Medúza místo propeleru Málokdy vypadá nový pohonný systém tak bizarně jako v případě závěsného motoru z Francie s názvem Fin5. Nejprve zaujme design hlavy motoru, který připomíná futuristické vize z šedesátých let. To hlavní se ale děje v podvodní části - místo propeleru má motor prstencovou trysku s membránou.
ČANY Offshore Cup odstartován ČANY Offshore Cup odstartován pondělí 16. září 2024 V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...
Palagruža Cup Palagruža Cup čtvrtek 12. září 2024 Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...
Milan Koláček s Milanem Tomkem se chystají Rolex Middle Sea Race Milan Koláček s Milanem Tomkem se chystají Rolex Middle Sea Race čtvrtek 12. září 2024 V doublehanded kategorii závodu Rolex Middle Sea Race nastoupí naše dvojice Milan Koláček a Milan Tomek. Poplují na jachtě Beneteau First 36.
Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky pátek 23. února 2024 Oceanis 37.1 je posledním modelem v modernizované řadě Oceanis, ve které má nahradit oblíbený model 38.1. Bohužel je také poslední lodí, pod kterou se podepsal nedávno zesnulý výtečný lodní...
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví pátek 20. října 2023 Španělská společnost Ankerplex má ve svém výrobním programu skládací demontovatelné kotvy z různých materiálů a v celé řadě velikostí. Patří do něj i 14kilogramová ocelová kotva, kterou se...
Návyková Beneteau First 36 Návyková Beneteau First 36 čtvrtek 10. srpna 2023 Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...
Kurzy na kapitánské průkazy C a B Kurzy na kapitánské průkazy C a B sobota 21. září 2024 Na začátek listopadu připravujeme dva teoretické kurzy. Pro zájemce o kapitánský průkaz C je určený kurz od 15.11. a teoretický přípravný kurz na zkoušky způsobilosti k vedení námořní...
Proč kotva drží (nedrží) Proč kotva drží (nedrží) pátek 20. září 2024 Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...
I v přístavu je možné potopit loď… I v přístavu je možné potopit loď… čtvrtek 19. září 2024 Angelina Charter má v poslední době trochu pech na klienty. Před dvěma týdny potopená jachta u Milny, nyní nová jachta Dufour 470 (2023) v Bolu. Situace v Bolu je na videu docela...