showTop
× Search
Francouzská loděnice Fountaine Pajot poslední dobou tlačí na modernizaci výrobní řady. Podzimní novinkou je nový katamarán FP48. Loděnice ve svých materiálech uvádí více komfortu ve srovnání s předchozími modely, více prostoru a moderních technologií. Mluví o orientaci na dlouhé plavby. Pro kupujícího či čtenáře to znamená velká slova. Za každou turistickou jachtou vždy stojí kompromisy. FP48 je označován za nástupce modelu Tanna 47. Patří do nové generace katamaranů, které loděnice postupně představuje. Výrobce novinku prezentuje jako plavidlo vhodné pro plavby s rodinou nebo přáteli i pro delší cesty. Vše s důrazem na adaptabilitu, variabilitu uspořádání a pohodlí. V nabídce jsou i alternativní pohony, hybridní nebo elektrický. Jednou z nejvýraznějších předností FP48 je prostor a propojení interiéru s exteriérem. Kokpit je se salonem propojen 3 metry širokými posuvnými dveřmi. Rozvržení interiéru umožňuje velkou variabilitu – od rodinné konfigurace až po...

Spíše jih, ale…

Milan Koláček s Pierrem Brasseurem plují na 13. místě závodu Transat Cafe L´Or. Šance na první desítku stále žije. Záleží na počasí 600 mil na severozápad od nich. Dostane se severní...

Poslední videa


Závodní jachting

Hebe na evropském šampionátu
Daniel Vodička
/ Kategorie: Ostatní regaty

Hebe na evropském šampionátu

Na evropském šampionátu ORC mají závodníci za sebou 3 rozjížďky a náš tým Hebe je v celkovém pořadí na 9. místě. Jaká byla situace na trati?

2. a 3. rozjížďka

Ráno v 9 hod začal skipper breefink covid upozorněním, že pokud nebudeme nosit na břehu roušky, může to být předmětem protestu posádek..... to je ale doba!!

No nic, vyjeli jsme na vodu okolo 10:30.... nefoukalo.

Slabý vítr 3-5 uzlů....

Trochu tréninku a čekaní do 14 hod než se rozfouká bríza.

První rozjíždka. Měli jsme perfektní start, první lajna a hned obrat na pravobok...... byli jsme vpředu startovního pole i když foukalo 6-9 uzlů...

Byly dlouhé vlny a tak bylo těžké vést spinaker.

Výsledek 3. místo

Druhá rozjíždka. Opět perfektní start... byli jsme v top 3 ale asi po 10 minutách zrušili rozjíždku...;-(

Škoda.

Trochu delší čekání na další rozjíždku ale opět se rozfoukalo. Start se blížil. Měli jsme dobře našlápnuto ale z důvodu kolize asi 4 lodí soupeřů u výhodné straně startovní čary ( u lodi) se nám nepodařilo se prosmýknout na start a uvízli jsme v beznadejné pozici.. celou rozjíždku jsme se dotahovali až z toho bylo 12. misto.

1. rozjížďka - offshore

Po startu offshore rozjížďky jsme zvolili levé/jižní křídlo. Jako jediní z celého startovní pole skupiny C v ORC. Už to nám přišlo hodinu po startu divné.

Ale pevně jsme věřili naším propočtům několika modelů v routingu.

Foukalo 14-18 uzlů, vlny byly 1,5-2,5m takže docela zážitek na naše žaludky. Jeli jsme si pro změnu směru větru která měla přijít od západu. První obrat od startu jsme udělali až o půlnoci. Při jízdě směr první otočný bod přišla očekávaná změna větru. Naše chyba však byla, že jsme si zajeli moc moc moc na JIH. Při rozednění při přiblížení k ostrovu Ponza / prvni otočný bod, jsme již z dálky viděli soupeře jak jsou před námi. Všichni pluli pravou/severní cestou bez avizovaného hodinového bezvětří.

Následně to byla pro nás již stíhají jízda od ostrova Ponzo k dalšímu otočnému bodu. 65 NM s code O na jeden šlág... jeli jsme ideální nejkratší cestu. Naši kormidelníci se snažili jet s maximální rychlostí a nejkratší trasu. Před koncem této rozjíždky vítr ještě zeslábnul se zapadajícím slunkem. Museli jsme bojovat s větrnými víry při obeplouvání ostrova Capri do cíle. Tím ještě narostla naše časová ztráta na lodě, co již dokončily. Tím se dokonal náš neúspěch v offshore rozjíždce.

Je třeba se oklepat, poučit se z chyb a předvést v následujích třech dnech (ut, st, čt) při up/down rozjíždkách to nejlepší, co v nás je

HEBE V dojela na 14. místě a budeme to mít nesmírně těžké, dostat se alespoň do top 5!

Zde ještě slova od našeho Benemedo navigátora:

Včerejší navigační rozjížďka pro Hebe Sailing Team nedopadla dobře. Při trase jižním křídlem jsem přejel správnou layline asi o 40 minut, což představuje cca 11,5 nm resp. 2x40 = 80 minut zbytečně navíc. K tomu ještě o 15 stupňů větší stočení větru zleva oproti předpovědím a výsledkem je 14 místo, se kterým nemůžeme být spokojeni. Někteří ovšem dopadli ještě hůře - posádka italské lodi Le Pelican (Salona 37) se kolem 3 hod ráno srazila s remorkérem a šla během 3 minut ke dnu. Všech 7 členů posádky bylo úspěšně výzvednuto ze záchranného ostrůvku. Lihoš

 

 

2250

Testy

Technika plavby

Vyhledat

Nejbližší události

«listopad 2025»
poútstčtsone
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Na horu