showTop
× Search
Exploration 52 – pro plavbu na konec světa
Jan Koukal
/ Kategorie: Novinky

Exploration 52 – pro plavbu na konec světa

Garcia Yachting na sebe výrazně upozornila před třemi lety, když pracovala na jachtě Exploration 45 pro zakladatele závodu ARC a celé řady rallies Jimmyho Cornella. Jimmy chtěl nejlepší a nejbezpečnější cruisingovou jachtu.
Spolupráce francouzské loděnice s Cornellem byla úspěšná. S objednávkami se ihned roztrhl pytel. Loděnie se na úspěch rozhodla navázat s větším modelem Exploration 52. Jachta nabízí ty samé klady, jako její menší sestra. Je určena jak pro plavbu do ledem pokrytých arktických vod, tak i do tropů. Jimmy Cornell již má na menší pětačtyřicítce za sebou Severozápadní pasáž. Jachta má zesílený trup pro plavbu v ledu, vodotěsné přepážky a dokonce i vodotěsné dveře hlavní lukny. Na přídi je součástí trupu oko, za které je možné jachty bez obav vléci. Zasílená příď umožňuje rozrážení slabšího ledu. Kýl lodi je sklopný pro plavbu v mělkých vodách, dvojice kormidel je chráněna skegem. Díky tomu může za odlivu bezpečně nasednout na dno.
Dalším bezpečnostním prvkem jsou veškeré průchody trupem. Všechny seacocky jsou instalovány až nad čarou ponoru. Nejen v polárních oblastech je možné ocenit, že okna na nástavbě jsou dvojitá. Přesah střechy nástavby přes okna salonu chrání interiér před tropickými slunečními paprsky. Samozřejmostí je dokonalá izolace trupu lodi nad čarou ponoru a izolace podlážek na podlaze. Znalci ocení také kotevnu, která je u paty stěžně. Těžký kotevní řetěz je nedaleko těžiště jachty a může být použit delší. Kolem těžiště jachty jsou uloženy také nádrže na vodu a naftu a dále těžká zařízení, jako jsou akumulátory. Uložení těžkých věcí u těžiště zlepšuje pohyb lodi na vlnách. Nádrže navíc umožňují přečerpávání z pravoboku na levobok pro zvýšení stability jachty.
Všude je k dispozici celá řada úložných prostorů. Krytý pilothouse je vynikajícím místem k vedení lodi v nepříznivých povětrnostních podmínkách. Uvnitř je i druhé kormidelní stanoviště.
Vynikající je přetažení střechy nástavby nad přední část kokpitu. I zde je možné být ukrytý před nepřízní počasí, deštěm a vodní tříští. Na zádi je k dispozici pohodlná koupací plošina. Na první pohled jde o hliníkový tank na moře.
Určitě zajímavá jachta pro ty, kteří se chtějí vydat na cestu kolem světa a hledají pro svoje plány vhodnou loď.
Jachta by měla být k vidění v Düsseldorfu.

 Parametry

Celková délka 16,65 m
Délka trupu 15,84 m
Délka na vodorysce 14,59 m
Šířka 4,80 m
Ponor 3,00 – 1,27 m
Výtlak 18 880 kg
Nádrže na naftu 1000 l
Nádrže na vodu 800 l
Počet kabin 2 -4
Design Berret-Racoupeau
Cena 699 000 EUR bez DPH

Více informací najdete zde.


Předchozí článek Profesionální licence
Další článek Dobrodruh ve vzduchu i na moři - Francis Chichester
Vytisknout
2912

Poslední videa


Závodní jachting

ČANY Offshore Cup odstartován

V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...

Palagruža Cup

Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...

Testy

Návyková Beneteau First 36

Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...

Technika plavby

Zkusíme to, uvidíme

Vypadá to, že skipperovi scházel při zajíždění na místo jakýkoli plán. Zřejmě vplul mezi lodě a doufal, že to nějak dopadne. A nakonec to i dopadlo. 

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva...

Vyhledat

Nejbližší události

«září 2024»
poútstčtsone
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456
Na horu