showTop
× Search
V čem jsou Lodní noviny katastrofálně slabé? Je to v reklamě. Neumíme dělat reklamu. Reklamu na Lodní noviny, reklamu na naše kurzy, reklamu na naše plavby. Předpokládám, že jste nikdy žádnou naši reklamu neviděli. Je to tak? Ano, reklama je naše velká slabina. Facebook, Youtube, Instagram, nic z toho není plné naší reklamy. To ale neznamená, že jsme špatní i ve všem ostatním. Věříme, že lidé si o tom, jaké jsou naše kurzy, řeknou mezi sebou. Snažíme se vás vzdělávat články na našem webu a praxi pilovat na praktických kurzech.  Kurzy plné, jachtaři se vracejí Specializované kurzy děláme již léta a jsou plné. I bez reklamy. O tom, že jsou klienti s našimi kurzy spokojení, svědčí, že se nám stále vracejí. Na pokračující kurzy, nebo na kurzy jiné. Každoročně se nám vrátí přes 60 % našich klientů. Mnozí z nich se vracejí několik let, a nakonec absolvují celou naši nabídku kurzů. Případně se s námi vydávají na plavby. Trénink, trénink,...

Poslední videa


Závodní jachting

Čekání na záchranu
Daniel Vodička
/ Kategorie: Ostatní regaty

Čekání na záchranu

Britská jachtařka Susie Goodall čeká ve vraku své lodi na záchranu v divokém Jižním oceánu 2000 mil od mysu Horn. Nejbližší pomoc to k ní má 2 dny plavby.

Žijeme v době, kdy do jakéhokoli koutu země dolétneme za den. Na oceánu je však každý sám za sebe a v případě jakékoli nehody je pomoc velmi daleko. Ve vzdálenosti 2000 mil od pevniny je pomoc ze vzduchu nemožná. Na místo sice může dolétnout pátrací letadlo, to však jen zaznamená vaši pozici a stav a znovu odlétne. Na pevnině běžný vrtulník je na moři použitelný do cca 300 mil od pobřeží. Déle jste na moři sami a můžete se spoléhat jen na pomoc jiných lodí. Ta může být velmi pomalá.

To je nyní i případ Susie Goodall, která se účastní závodu Golden Globe Race a pluje na vynikajícím 4. místě. Tedy plula, protože závod pro ni včera skončil v silné bouři Jižního oceánu.

Včera v 1100 UTC byl zachycen signál nouzové radiobóje EPIRB z lodi DHL Starliht. Devětadvacetiletá Susie Goodall volala o pomoc.

O více než hodinu později přišla zpráva sumarizující situaci: "Přišla jsem o stěžeň. Trup OK. Bez nouzové takeláže. Totální ztráta."

Až na třetí pokus se vedení závodu podařilo se Susie spojit: „Přišla jsem o stěžeň. Myslela jsem, že je díra v trupu, protože trup se plnil vodou. Ale trup nebyl proražen a je OK. Loď je zničená. Nemám z čeho udělat nouzovou takeláž. Jediné, co zbylo, je trup a paluba. Udělali jsem kotrmelec přes příď.“

V hlase Susie byly znát emoce, ale zdálo se, že má situaci pod kontrolou. Potvrdila, že jsou zavřené všechny lukny, že má připravenou bezpečnostní výbavu a že NEVYŽADUJE okamžitou pomoc.

Mluvila také o tom, že před nehodou měla situaci pod kontrolou. Následně vypovědělo službu větrné kormidlo a Susie byla donucena stabilizovat loď dryfkotvou a stáhnout hlavní plachtu. V okamžiku, kdy se loď převrátila, byla Susie v podpalubí. Když se vrátila nahoru, zjistila, že dryfkotva je pryč.

S vedením závodu britská jachtařka konzultovala zranění, ke kterým při letu v podpalubí přišla.

Vítr mezitím zeslábl na 45 uzlů a bude slábnout dále.

Jak jsme již psali včera. Nejblíže k poškozené lodi je Uku Randmaa. Je však po větru od místa nehody a vracet se je nemožné. Za Susie je Istvan Kopar, který však na místo nehody popluje 6 dnů.

Chilským úřadům se naštěstí podařilo spojit s lodí, která se nachází 480 mil jihozápadně od Susie Goodall. Ta potvrdila, že na místě může být za 2 dny.

Vedení závodu zatím situaci monitoruje. Každou hodinu je se Susie v kontaktu satelitním telefonem.

Polohu lodí najdete zde.

 

 

 

 

 

5999

Testy

Technika plavby

Vyhledat

Nejbližší události

«prosinec 2025»
poútstčtsone
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Na horu