15 hodin čekání na záchranu
Pasažér lodě společnosti Carnival odešel z baru na palubě lodě a pak už ho nikdo neviděl. Až za 15 hodin se ho podařilo zachránit z vln Mexického zálivu. Tomu se říká z pekla štěstí.
Pobřežní stráž v New Orleans byla na Den díkůvzdání upozorněna přibližně ve 14:30 na pohřešování cestujícího na palubě výletní lodi Carnival Valor. Do pátrání se pustilo několik záchranných týmů, píše gCaptain. Osmadvacetiletého plavce se podařilo zázrakem zachránit ve 20:25 posádkou vrtulníku MH-60 Jayhawk z letecké stanice pobřežní stráže New Orleans. Pobřežní stráž uvedla, že vrtulník byl do oblasti nasměrován nákladní lodí CRINIS, jejíž členové posádky zpozorovali osobu ve vodě.
Mluvčí pobřežní stráže novinářům řekl, že muž byl naposledy viděn ve středu večer a ve vodě mohl být více než 15 hodin. Bez záchranné vesty. Podle médií byl muž naposledy spatřen, jak v předvečer Dne díkůvzdání odchází z jednoho z lodních barů na toaletu. Cestou si zřejmě spletl dveře...
Zajímavá je právnická hra, která se kolem nehody rozvinula. Jim Walker, námořní právník specializující se na výletní lodě a zakladatel portálu CruiseLawNews.com, uvedl, že tento případ znovu upozorňuje na potřebu širokého zavedení systémů detekce muže přes palubu na výletních lodích. Podle portálu CruiseJunkie.com došlo od roku 2000 v odvětví výletních a osobních lodí k 373 případům muže přes palubu. (poznámna redakce: V prosinci 2018 byla na světě registrováno 314 cruise ship. Znamenalo by to, že na každé z nich došlo za 22 let k cca 1 případu MOB. To mi nepřipadá jako tak velké číslo, aby ospravedlňovalo nemalé náklady se systémem ochrany spojené.)
"Tento případ ukazuje, že výletní lodě provozované společností Carnival nejsou vybaveny automatickým zařízením detekce muže přes palubu," napsal Walker v příspěvku na blogu. "Zákon o bezpečnosti a ochraně plavidel z roku 2010 vyžaduje, aby byly výletní lodě vybaveny systémy, které využívají radar a senzory detekce pohybu, aby upozornily můstek, kdykoli někdo přeleze zábradlí lodi.
Nevím, na takové lodi jsem nikdy nebyl. Nemyslím si však, že je možné spadnout přes palubu jen tak náhodou. Vyžaduje to určité úsilí, podle mého. Pak by to ovšem znamenalo, že posádka lodě je v pozici učitelky v mateřské škole, která shání dohromady své svěřence, jako kvočna kuřata. V takovém případě si však personál lodě zaslouží ještě jeden plat. Plat učitele v mateřské škole navíc.
1077
Související články
Byla za tragédií chyba loděnice?
Byla za tragédií chyba loděnice?
Z britské MAIB zveřejnila předběžné informace o nedostatečné stabilitě megajachty Bayesian, která mohla vést ke tragickému překlopení a potopení jachty.
Záchrana vraku pozastavena, zemřel potápěč
Záchrana vraku pozastavena, zemřel potápěč
Vyzvednutí vraku megajachty Bayesian bylo pozastaveno. Při odstraňování takeláže zemřel devětatřicetiletý potápěč. Primární je vyšetření příčin smrti holandského profesionála.
Čtyři jachty jednou ranou
Čtyři jachty jednou ranou
Těžko se hledají slova, když vidíte, jak skipper jachty vrší jednu chybu za druhou a během pár desítek sekund zničí hned 4 jachty! Na jednu stranu těžko uvěřitelné, na druhou stranu realita spojená s masivním rozšířením jachtingu a chabými znalostmi a dovednostmi. Kde se staly chyby a jak z podobné situace ven?