Plachta, nákladní loď a Americký pohár
Co má společného hi-tech loď pro Americký pohár na nosných křídlech s těžkotonážní nákladní lodí Berge Olympus dlouhou 300 metrů, širokou 50 metrů, o výtlaku přes 211 000 tun? Obě lodě bude pohánět podobná technologie.
Poradenská společnost BAR Technologies ve spolupráci se skandinávským partnerem Yara Marine Technologies pokračují ve stavbě inovativních plachet WindWings. Nedávno dokončily první kus ocelové konstrukce pro první sérii plachet společnosti BAR.
BAR Technologies je firma, která je širší veřejnosti známá svým angažmá v Americkém poháru, respektive v britském týmu, který se účastnil 35. ročníku Amerického poháru na Bermudách. Britové sice nevyhráli, ale společnost BAR dále využívá získané zkušenosti a špičkové technologie ze světa závodního jachtingu propadávají pozvolna do světa námořní dopravy.
První lodí, která bude v první polovině roku 2023 vybavena dvojicí plachet WindWing, bude v roce 2017 postavená loď třídy Panamax Pyxis Ocean společnosti Mitsubishi Corporation. Následovat bude v roce 2018 spuštěná na vodu Berge Olympus společnosti Berge Bulk. Na palubě bude hned čtveřice pevných plachet.
Instalace křídel WindWing údajně umožní provozovatelům ušetřit na průměrných světových trasách přibližně 1,5 tuny paliva na WindWing denně.
Výroba se nyní zaměřuje na nosné prvky, které křídlům dodávají výšku, spolu s dalšími nosnými prvky, věžemi a otočnými ložisky. Dále pokračuje výroba sklápěcího mechanismu, který umožní průjezd pod mosty a snazší nakládku.
499
Související články
Ovládací prvky hlavní plachty
Ovládací prvky hlavní plachty
Jakými ovládacími prvky disponuje hlavní plachta? S čím vším můžeme pracovat, abychom pluli rychleji? Kdo poprvé usedne na jachtu, zdá se mu, že tím jediným je otěž hlavní plachty. Je to ale trochu složitější…
Nové nákladní lodě s plachtami
Nové nákladní lodě s plachtami
Také námořní doprava se snaží zezelenat. Britský rejdař Union Maritime oznámil stavbu 34 nových lodí, které budou vybaveny pevnými plachtami od BAR Technologie WindWings. Každá z plachet by měla denně ušetřit v průměru 1,5 tuny paliva
Proč overhead leech line
Proč overhead leech line
Lanko v zadním lemu plachty se nazývá leech line. Jeho dotažení eliminuje flatrování zadního lemu plachty. Mimo jiné tím zvyšuje její životnost. Co to však je overhead leech line a proč si takové řešení na lodi přát?