Ve světě největších trimaranů 2. díl
V pokračování rozhovoru se skipperem trimaranu Maxi Edmond de Rothschild se podíváme na nadcházející závod Transat Jacques Vabre a na přípravy na překonání rekordu v plavbě kolem světa Jules Verne Trophy.
Trimaran Maxi Edmond de Rothschild je hlavním favoritem pro transatlantický doublehanded závod Transat Jacques Vabre. Myslí si to i jeden z dvojice skipperů Franck Cammas?
„Udělali jsme pro to hodně. Máme starší, ale výkonnou loď a velmi dobře jí známe. Těžko si představit, že po 15 dnech na moři budou všechny startující lodě v perfektním technickém stavu. SVR Lazartigue strávila zatím na oceánu v náročných podmínkách 2 dny. Dva dny šlo všechno dobře…“
Po Transat Jacques Vabre vyrazí Maxi Edmond de Rothschild na Jules Verne Trophy.
„Podaří-li se nám být ve stand-by módu od 25. prosince, budeme spokojeni. Musíme do té doby dovést loď zpět do Evropy, provést potřebné opravy a úpravy a zkontrolovat a opravit foily. Znamená to, že naše stand-by období bude časově poloviční než při jiných pokusech, ale loni jsme vyplouvali 9. ledna a podmínky byly dobré.“
Znamená kolize při tréninku méně šancí na Jules Verne Trophy?
"Ne nutně. Čím více se těmito problémy zabýváme, tím je vše spolehlivější. Dnes používané foily samozřejmě zvyšují pravděpodobnost kolize, protože jsou 4 metry dlouhé v horizontálním směru na plovácích a 2 metry na středním trupu. Dříve se jednalo o téměř vertikální daggerboardy. Víme také, že plavba kolem světa na létajících trimaranech nebyla ještě nikdy dokončena. Je třeba brát v úvahu složité systémy na lodích používané. Je to především technické dobrodružství. Ale vzpomeňte si také na Groupamu 3. Tam se nám podařilo rekord překonat až na třetí pokus.“
Od příštího roku přechází projekt do sólového módu. Na programu je Route du Rhum a poté sólový závod kolem světa pro druhého skippera týmu Charlese Caudrelliera v roce 2023. Co to znamená pro Francka Cammase?
„Nic se na naší spolupráci nemění. Jsem zde proto, abych pomáhal Charlesovi. Je třeba posunout výkony co nejdále pro Route du Rhum i pro plavbu kolem světa. Kromě toho budu samozřejmě závodit. Když ne na trimaranu, tak budu více v inshore závodech.“
Článek byl zpracován dle rozhovoru časopisu Tip&Shaft.
1943
Související články
Strukturální problémy trimaranu Neel
Strukturální problémy trimaranu Neel
Německý majitel trimaranu Neel 47 ukazuje strukturální problémy na lodi, kterou vlastní 4 roky. Praskliny po celé lodi, utrhané přepážky, určitě nelze říci, že se jedná o loď v plavbyschopném stavu.
Schovat se před bouří je správné řešení
Schovat se před bouří je správné řešení
Pokud mohu snížit riziko pro loď a posádku na minimum, udělám to. Není-li to nezbytné, neriskuji. Skvělým příkladem je současné dění v závodu kolem světa Arkea Ultim Challenge.
Cesta k úspěchu je šetřit loď
Cesta k úspěchu je šetřit loď
Přinášíme rozhovor s vedoucím mužem Arkea Ultim Challenge. Charles Caudrelier jede fantastickou plavbu. Je nejen první v závodě, ale má také náskok na rekord v sólové plavbě kolem světa.