Šlendrián s kotvou
Mnohdy ani netušíme, jak snadné je přijít o kotvu i s kotevním řetězem. Tedy i o nemalou část kauce. Je těžko uvěřitelné, že i takový šlendrián je možné na charterových jachtách nalézt. I když je třeba předem říci, že tento příběh má šťastný konec.
Charterová jachta byla zapůjčena v Sukošanu. Nevíme ale, u které charterové společnosti. Nájemce s jachtou kotvil na hloubce cca 15 metrů. Vrátek ovládala jeho dcera. Vypouštěla, vypouštěla a najednou byl řetěz pryč. Nebyla šance na jakoukoli reakci.
Charterová společnost na loď za den dovezla novou kotvu s řetězem. Na závěr charterového týdne se nájemce s lodí vrátil do zátoky, kde kotvu nechal a začal dno pročesávat novou kotvou. Vyplatilo se, protože se mu podařilo zaháknout původní řetěz a vytáhnout ho. Na konci řetězu objevil, proč ke ztrátě došlo. Řetěz byl v kotevně uvázán jen kouskem motouzu.
Správně má být řetěz uvázán k oku v kotevně lanem, které je tak dlouhé, aby vystačilo až na palubu. Aby bylo možné ho v případě potřeby rychle přeříznout.
4291
Související články
Kotvení na velkých hloubkách
Kotvení na velkých hloubkách
Na jaké hloubce jste ochotni zakotvit s charterovou jachtou? Myslím bezpečně zakotvit. Ve všech ohledech slova bezpečně. Na standardní charterové jachtě s 50 metry kotevního řetězu.
Kolik je třeba kotevního řetězu
Kolik je třeba kotevního řetězu
Na charterových jachtách v Chorvatsku bývá 50 metrů kotevního řetězu. V Řecku je to často 70 metrů. Čím více řetězu, tím lépe drží kotva. Proč tedy nemít 100 metrů?
Proč kotva drží (nedrží)
Proč kotva drží (nedrží)
Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva držela.