Search
× Search

Kotvení na dvě kotvy

Na lodi vozíme dvě kotvy, kotvíme ale jen s jednou. Jak se kotví se dvojicí kotev a kdy? Někdy jsou k vidění i situace kuriózní, které rozhodně ke zvýšení bezpečnosti na kotvě nevedou.

Jak toto skončí?

V srpnu 2011 zabil Tomislav Horvatinčić dvojici italských jachtařů, kteří seděli v kokpitu své zakotvené jachty. U prvního soudu dostal 20 měsíců, druhý soud ho osvobodil a nyní u...

Na kotvě: Pozor na ostatní!

Čím více kotevního řetězu, tím lépe kotva drží. Mohu tedy na 5 metrech hloubky vypustit 50 metrů řetězu, nebo je to nebezpečné? Více řetězu lépe drží. Svatá pravda. Proč tam tedy vždy nevysypat...

LED světlo s USB konektorem

Co je dnes na lodi nejvíce třeba? Myslím, že je to lednička a dobíjení na telefon. Kotva není třeba, plachty nejsou třeba, mnozí se dokonce obejdou i bez motoru. Bez studených nápojů a nabitého...

Hádanka pro vás

Máme tu jednu hádanku. Souvisí s COLREGem a na konci taky trochu s počítáním. Uvidíte, že výsledek je zajímavý (a trochu šílený).

Proč lodě ze dřeva?

K výrobě lodí se používají nejrůznější materiály. Laminát je nejrozšířenější, dřevo nejstarší, železo, hliník, karbon, nebo dokonce i beton. My se na některé z těchto materiálů podíváme podrobněji. Důležité je, proč nějaký materiál použít, kde jsou jeho silné stránky a kde jeho slabiny.

Velké stavby, náš cíl?

V posledních letech se hodně mluvilo o splavnění Vltavy až někam k pramenům. Rozvoj turistiky, příliv investic, dotace, dotace, dotace… Co se ale ve skutečnosti pro jachting a vodní dopravu udělalo?

Rekonstruovaná Želivka

Nedávno jsme od pana Honzy Rejfka dostali avízo na zajímavou fotodokumentaci rekonstrukce motorové lodě Želivka, kterou si někteří ještě pamatují v provozu mezi Prahou a Roztoky.

PrvníPoslední
Na horu