Search
× Search

Proč lodě ze dřeva?

Proč lodě ze dřeva?
Proč lodě ze dřeva?

K výrobě lodí se používají nejrůznější materiály. Laminát je nejrozšířenější, dřevo nejstarší, železo, hliník, karbon, nebo dokonce i beton. My se na některé z těchto materiálů podíváme podrobněji. Důležité je, proč nějaký materiál použít, kde jsou jeho silné stránky a kde jeho slabiny.

Velké stavby, náš cíl?

V posledních letech se hodně mluvilo o splavnění Vltavy až někam k pramenům. Rozvoj turistiky, příliv investic, dotace, dotace, dotace… Co se ale ve skutečnosti pro jachting a vodní dopravu...

Rekonstruovaná Želivka

Nedávno jsme od pana Honzy Rejfka dostali avízo na zajímavou fotodokumentaci rekonstrukce motorové lodě Želivka, kterou si někteří ještě pamatují v provozu mezi Prahou a Roztoky.

Výjimka potvrzuje pravidlo

V Chorvatsku se nekrade. To je pravidlo. Mají to tam v hlavách trochu jinak, než u nás a na cizí věci nesahají. Jsou ale i výjimky, které jsou zapotřebí k tomu, aby pravidlo mohlo platit.

Merry Fisher 895 Marlin

Na blížící se výstavě v Paříži (od 8.12.) představí Jeanneau nový člun Merry Fisher 895 Marlin. Zajímavá řada Marlin staví svůj úspěch na účelném designu pracovních člunů.

Plavba v mlze - 3. díl

V poslední části seriálu o plavbě v mlze se zaměříme na to, co po nás vyžadují pravidla COLREG, tedy taková námořní pravidla silničního provozu.

PrvníPoslední
Na horu