Taky koketujete s myšlenkou, nepůjčovat si loď za Eura v zahraničí, ale vzít si s sebou loď vlastní? Proto jí přece máte, ne? Pokud ano, určitě jste už slyšeli, že to nemá cenu, že to bude...
V srpnu 2011 zabil Tomislav Horvatinčić dvojici italských jachtařů, kteří seděli v kokpitu své zakotvené jachty. U prvního soudu dostal 20 měsíců, druhý soud ho osvobodil a nyní u...
Čím více kotevního řetězu, tím lépe kotva drží. Mohu tedy na 5 metrech hloubky vypustit 50 metrů řetězu, nebo je to nebezpečné?
Více řetězu lépe drží. Svatá pravda. Proč tam tedy vždy nevysypat...
Co je dnes na lodi nejvíce třeba? Myslím, že je to lednička a dobíjení na telefon. Kotva není třeba, plachty nejsou třeba, mnozí se dokonce obejdou i bez motoru. Bez studených nápojů a nabitého mobilu se neobejde nikdo.
Jedete na motor a najednou konec. Chcípl. Nejede! Situace je nebezpečná, jste kousek od kamenného vlnolamu u vjezdu do přístavu.
Na jachtařských stránkách Scuttlebutt News byla v zajímavém článku rozebírána situace „Muž přes palubu“ (budeme používat zkratku MOB). Uvedený článek reflektuje zkušenosti a názory dlouholetého jachetního instruktora Petera Crumpa.
Víte, co je impeler, kde ho najdete a k čemu tato součástka na lodi slouží? Může být pro vás velmi důležitý. A přitom taková blbost…
Konečně je tu aplikace, na kterou mnozí dlouho čekali. Jmenuje se Meteo Adratic a jde o mimořádně detailní předpověď počasí pro Jadran.
Máme tu jednu hádanku. Souvisí s COLREGem a na konci taky trochu s počítáním. Uvidíte, že výsledek je zajímavý (a trochu šílený).
K výrobě lodí se používají nejrůznější materiály. Laminát je nejrozšířenější, dřevo nejstarší, železo, hliník, karbon, nebo dokonce i beton. My se na některé z těchto materiálů podíváme podrobněji. Důležité je, proč nějaký materiál použít, kde jsou jeho silné stránky a kde jeho slabiny.
Budou jachty zajíždět k molu samostatně? Bez kormidelníka se zavedou na místo u mola, ve větru, v proudu? No, asi to tak bude. Zanedlouho. Nyní na systému pracuje výrobce motorů Yanmar.