Kotvení do bílého
Víte, že po příjezdu na kotviště máte hodit kotvu do bílého fleku, nikoli do barvy tmavé?
Připlujete na kotviště, kde se střídají tmavé a světlé fleky na dně. Obvykle tmavé převažují. Vy ale musíte kotvu spustit do fleku světlého. Jinak kotva nebude nejspíš držet.
Bílý flek znamená písečné dno. Tmavá barva znamená mořské řasy (trávu) na dně. V mořské trávě kotva nedrží, v písku ano.
Je zde ještě jeden velmi důležitý faktor. Mořská tráva posidonia, kterou obvykle naleznete ve Středomoří na dně zátok, čelí v posledních letech úbytku. Velkou vinu na tom mají i jachtaři se svými kotvami, kteří porosty posidonie decimují (Přitom tam kotva stejně nedrží.
Dejte si při kotvení pozor, kam kotvu házíte. Chce to spolupráci kormidelníka s kotevníkem. Kotevník vidí, kdy bude spouštět kotvu do bílého. Pomůžete tím nejen svému klidnému spaní, ale i přírodě.
5721
Související články
Jak poznat bezpečné kotviště
Jak poznat bezpečné kotviště
Blíží se bouřlivé počasí a potřebujete bezpečné, ale opravdu bezpečné kotviště, kde máte záruku, že se chytnete. Jak takové kotviště vypadá? Co máme vlastně hledat?
Velmi nebezpečné šetření
Velmi nebezpečné šetření
Jsou díly na jachtách, na kterých se nevyplatí šetřit. Příkladem je vše, co se týče kotvy, řetězu, obrtlíků a šeklů, které vše spojují. Pokud jachta v ceně 15 milionů visí na šeklu za 5 EUR, je to šetření na nepravém místě.
Jaké je namáhání na kotvě?
Jaké je namáhání na kotvě?
Vítr na kotvišti dosahuje 30 uzlů. Kotevní řetěz je napnutý a vy uvažujete, kolik ještě vaše kotva vydrží. Jaké síle vlastně musí kotva čelit?