Ikaria a jak hlídat kotvu
Od Ludvíka Křenka zde máme informaci o nové maríně na řeckém ostrově Ikaria. A také jednoduchý návod, jak zjistit, jestli drží kotva.
Na Ikarii je krásná nová marina v hlavním městě Agios Kirýkos. Zatím je napojená jen na vodu a pouze některé sloupky i na elektřinu, ale poskytuje vynikající ochranu před katabatickym větrem z vysokých kopců, který nás minulou noc na kotvě o pár mil dál pěkně potrápil. Ale vysypanych 60 metrů řetězu na 10 metrech hloubky byla i tam jistota.
Drží kotva?
Noční hlídka je asi nejlepší, ale dobrý odhad vzdálenosti je v noci dost ztížený a hlavně se nikomu nechce. Mně se osvědčilo na noc zapnout v mobilu Navionics a jednoduchým měřením vzdálenosti si zapíchnout jeden špendlík zhruba do místa kotvy (nebo na břeh, případně kamkoliv jinam) a druhý spojit s lodí. Při každém zapnutí displeje pak na chvilku vidím původní polohu a nechám načíst novou. Porovnáním vím poměrně přesně, kam jsem se pohnul. Takhle se budím bohužel třeba po čtvrt hodině, ale ani nemusím z kajuty. To udělám pro jistotu jen párkrát za noc, abych si to ověřil. A když se mi chce, tak si udělám ještě pár screen shotů a bavím tím pak ráno posádku.
Další zastávka - Amorgos!
4351
Související články
Kotvení na velkých hloubkách
Kotvení na velkých hloubkách
Na jaké hloubce jste ochotni zakotvit s charterovou jachtou? Myslím bezpečně zakotvit. Ve všech ohledech slova bezpečně. Na standardní charterové jachtě s 50 metry kotevního řetězu.
Kolik je třeba kotevního řetězu
Kolik je třeba kotevního řetězu
Na charterových jachtách v Chorvatsku bývá 50 metrů kotevního řetězu. V Řecku je to často 70 metrů. Čím více řetězu, tím lépe drží kotva. Proč tedy nemít 100 metrů?
Proč kotva drží (nedrží)
Proč kotva drží (nedrží)
Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva držela.