Ikaria a jak hlídat kotvu
Od Ludvíka Křenka zde máme informaci o nové maríně na řeckém ostrově Ikaria. A také jednoduchý návod, jak zjistit, jestli drží kotva.
Na Ikarii je krásná nová marina v hlavním městě Agios Kirýkos. Zatím je napojená jen na vodu a pouze některé sloupky i na elektřinu, ale poskytuje vynikající ochranu před katabatickym větrem z vysokých kopců, který nás minulou noc na kotvě o pár mil dál pěkně potrápil. Ale vysypanych 60 metrů řetězu na 10 metrech hloubky byla i tam jistota.
Drží kotva?
Noční hlídka je asi nejlepší, ale dobrý odhad vzdálenosti je v noci dost ztížený a hlavně se nikomu nechce. Mně se osvědčilo na noc zapnout v mobilu Navionics a jednoduchým měřením vzdálenosti si zapíchnout jeden špendlík zhruba do místa kotvy (nebo na břeh, případně kamkoliv jinam) a druhý spojit s lodí. Při každém zapnutí displeje pak na chvilku vidím původní polohu a nechám načíst novou. Porovnáním vím poměrně přesně, kam jsem se pohnul. Takhle se budím bohužel třeba po čtvrt hodině, ale ani nemusím z kajuty. To udělám pro jistotu jen párkrát za noc, abych si to ověřil. A když se mi chce, tak si udělám ještě pár screen shotů a bavím tím pak ráno posádku.
Další zastávka - Amorgos!
4729
Související články
Mají být kotevní bóje v každé zátoce?
Mají být kotevní bóje v každé zátoce?
Další zátoka, kde se platí! Tak si stěžují zkušení jachtaři v Chorvatsku na kotevní bóje, které se šíří Jadranem jako COVID Evropu v roce 2020. Pojďme se ale na bóje podívat z více úhlů.
Proč nekotvit na „katamaran“
Proč nekotvit na „katamaran“
V létě jsou často k vidění skupiny spřátelených lodí, které zakotví a vyvážou se k sobě. Společensky vítané stání má svá nebezpečí.
Kotevní světlo na mooringové bóji?
Kotevní světlo na mooringové bóji?
Když jsem před 10 lety začal jezdit do Skotska, tak mě překvapilo, že v podstatě žádná loď na mooringové bóji v noci nesvítí. Byl to zcela odlišný přístup, než se kterým jsem se setkal v jiných mořích (ať již Chorvatsko, Středomoří nebo Karibik) ve valné většině u charterových lodí.