Emulze v převodovce znamená problém
Podíváte se na kontrolku oleje v převodovce a máte problém. Místo čistého oleje vidíte bílou emulzi. Jaký to má vliv na kauci? Významný. Jako vždy, když musí loď z vody.
Problém, o kterém zde píšeme, se vztahuje na jachty se saildrivem. Jachet s přímým náhonem (motor, převodovka, hřídel, lodní šroub) se to netýká. Tam se voda do převodovky nemůže dostat.
K narušení těsnosti saildrivu může dojít při namotání mooringu, nebo při jiném úderu do lodního šroubu. Za plavby můžete trefit větev stromu. Nebo cokoli jiného, co se udrží na úrovni hladiny. To se nejspíše stalo nyní během kapitánského kurzu instruktorovi Danu Přívarovi. Nedošlo k namotání mooringu, přesto při ukázce detailního převzetí lodi v převodovce objevili s posádkou emulzi. Přivolaný potápěč následně sundal lodní šroub a objevil pod ním poškození.
Co to dále znamená?
Foto Dan Přívara
Sundaný lodní šroub
Jasné je, že loď musí z vody. Je třeba vyměnit těsnění v noze saildrivu. Bez vytažení lodě z vody to není možné.
Vzhledem k tomu, kolik stojí vytažení jachty z vody a její následné opětovné spuštění na vodu, je jasné, že minimálně velká část kauce je pryč. A to se nebavíme o ceně práce a náhradních dílů.
Tedy, emulze v převodovce je špatná zpráva, oprava je nákladná. A není proto od věci, si olej v převodovce zkontrolovat při přebírání jachty. Abyste neměli pocit, že to na vás někdo narafičil.
349
Související články
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?
Nebezpečné kotvení na kamenech
Nebezpečné kotvení na kamenech
Mnozí laici jsou přesvědčení, že nejlepší na kotvení jsou velké kameny na dně, za které se kotva „zasekne“. Takové „zaseknutí“ kotvy může být drahá sranda.
Mrtvý a zraněný na gumáku u Hvaru
Mrtvý a zraněný na gumáku u Hvaru
Včera ve 0237 přijala Pomorska policija oznámení, že na ostrov Marinkovac nalétl gumový člun typu RIB. Na palubě byli v okamžiku nehody dva Slovinci.