Search
× Search

Články

Drama včerejší noci

PRB Kevina Escoffiera se včera odpoledne rozlomila ve dví a během pár vteřin se potopila. Escoffier se zachránil v ostrůvku. Po téměř 12 hodinách v pustém Jižním oceánu ho v noci...

Escoffier zachráněn

V této chvíli víme jen jediné Kevin Escoffier je na palubě s Jeanem Le Camem. V 0015 UTC se Le Camovi podařilo dostat Kevina Escoffiera na palubu.

Soutěž Vendée Globe o kalendář

Na poslední přednášce o Vendée Globe jsme vyhlásili soutěž pro její účastníky. Otázku nebudeme opakovat, aby se nám do toho nikdo nepřipletl. Připomínám, že první cenou je kalendář od Pavla Nesvadby. Na odpověď máte čas do dnešní půlnoci.Stejnou soutěž vyhlásíme i na čtvrteční přednášce.

Přefiknutá nákladní loď

Odstraňování vraku nákladní lodě  Golden Ray zdárně pokračuje. Technikům se podařilo odříznout příď, první z osmi částí, na které bude vrak rozřezán. Příď byla plovoucím jeřábem naložena a odvezena na šroťák.

První bouře Jižního oceánu

Před víkendem vedoucí jachty Vendée Globe bojovaly s bezvětřím a sluncem v centru tlakové výše, dnes už řeší, kde je správné místo pro průjezd příští bouří divokého Jižního oceánu. Minulý týden na tričko, dnes už je zase zpět zima a teploty kolem 7°C. Takové je jižní léto.

Jak číst odstoupení Hugo Boss

Alex Thomson nevyhraje ani svoji pátou Vendée Globe. Nejbohatší tým je ze hry a množí se řeči o nespolehlivosti lodí IMOCA. Opak je ale pravdou. Alespoň v této chvíli. Spolehlivost startovního pole je obdivuhodná. Pro toto tvrzení mám argumenty.

Už se řeže...

Úkol zněl jasně. Rozřezat 200 metrů dlouhou a 35 metrů širokou nákladní loď na převoz automobilů na 8 kusů. Snadno se to řekne, ale na flexu to není. Na řadu přišla těžká mechanizace, plovoucí jeřáb a pořádný řetěz.

První173174175176178180181182Poslední
Na horu