Ztráta při výměně plachet
Milan Koláček v noci ztratil na soupeře při výměně plachet. Na vině bylo prasklé lano tackline držící na čelenu spodek Code 0. Kvůli závadě trvala výměna za spinaker mnohem déle.
Milan se drží na 8. místě, čelo závodu je severně od La Coruni a rozestupy mezi závodníky jsou minimální. V noci bylo třeba provést výměnu Code 0 za spinaker. Prasklý oplet na tackline znamenal nutnost zkrácení lana uzlem. To výrazně zmenšilo manévrovací prostor při balení plachty a celá výměna trvala výrazně déle.
Nyní už zase Milan letí plnou rychlostí a snaží se dohnat vzniklou ztrátu. Čelo závodu pomalu dohání studená fronta, před kterou se drží. V celkovém pořadí překvapivě stále vede Fabien Delahaye, kterému se podařilo udržet vedení navzdory tomu, že to ještě včera vypadalo, že půjdou lodě severně od něj dopředu.
Závodníci mají před sebou poslední noc a zřejmě i poslední halzu. Do cíle zbývá 300 mil.
Zde Milan popisuje vzniklý problém s plachtou.
Polohu lodí najdete zde.
723
Související články
Martinik – Lorient za 12 dnů. Vyjde to?
Martinik – Lorient za 12 dnů. Vyjde to?
Martinik – Lorient za 12 dnů. Vyjde to?Milan Koláček nakonec vyplouvá z Karibiku až tuto neděli a popluje přímo do Lorientu v Bretani. Vzdušnou čarou 3500 mil. Jak dlouho bude předvánoční plavba trvat?
Rozhovor s Milanem Koláčkem na České televizi
Rozhovor s Milanem Koláčkem na České televizi
O třídě Class40, o transatlantickém závodě Transat Cafe l´Or, o kosatce, která poškodila kormidlo a o plánech pro nejbližší budoucnost si na České televizi povídal s Milanem Koláčkem velký propagátor offshore jachtingu Dan Šumbera.
Co čeká Milana Koláčka v nejbližších dnech?
Co čeká Milana Koláčka v nejbližších dnech?
Milan Koláček je v Karibiku, v kapse má vynikající 8. místo z největšího doublehanded transatlantického závodu a mohl by si užívat tropické ostrovy. Plán je ale jiný. Výrazně divočejší. A chladnější.