Ztráta při výměně plachet
Milan Koláček v noci ztratil na soupeře při výměně plachet. Na vině bylo prasklé lano tackline držící na čelenu spodek Code 0. Kvůli závadě trvala výměna za spinaker mnohem déle.
Milan se drží na 8. místě, čelo závodu je severně od La Coruni a rozestupy mezi závodníky jsou minimální. V noci bylo třeba provést výměnu Code 0 za spinaker. Prasklý oplet na tackline znamenal nutnost zkrácení lana uzlem. To výrazně zmenšilo manévrovací prostor při balení plachty a celá výměna trvala výrazně déle.
Nyní už zase Milan letí plnou rychlostí a snaží se dohnat vzniklou ztrátu. Čelo závodu pomalu dohání studená fronta, před kterou se drží. V celkovém pořadí překvapivě stále vede Fabien Delahaye, kterému se podařilo udržet vedení navzdory tomu, že to ještě včera vypadalo, že půjdou lodě severně od něj dopředu.
Závodníci mají před sebou poslední noc a zřejmě i poslední halzu. Do cíle zbývá 300 mil.
Zde Milan popisuje vzniklý problém s plachtou.
Polohu lodí najdete zde.
615
Související články
Nebezpečný shorthanded jachting ve Středomoří
Nebezpečný shorthanded jachting ve Středomoří
Vyrazit na jachtu jen ve dvou? Nebo dokonce jen sám? Někoho tento extrém láká. Je třeba si ale uvědomit, že v menších mořích může jít o nebezpečnější plavbu než na oceánu.
Co řekl Pavel Nesvadba o Fastnetu s týmem Milana Koláčka
Co řekl Pavel Nesvadba o Fastnetu s týmem Milana Koláčka
Jaké to je jet offshore závod na superrychlém závodním speciálu Class40 s profesionály? Povídal jsem si o tom s profeionálním fotografem, horolezcem a jachtařem Pavlem Nesvadbou. I on jako zkušený jachtař byl překvapen, jak je to tvrdé.
Co dělá Milan Koláček, když nezávodí?
Co dělá Milan Koláček, když nezávodí?
Podíváme se na současný program Milana Koláčka, který závodí v profesionální třídě Class40 a vede si skvěle. Jaký je jeho program po Fastnetu? Odpočinek, nebo sprint za povinnostmi?