Zpráva od Pierra z Fulgur-Evapco (8)
Z paluby Fulgur-Evapco dnes poslal zprávu Milanův par´ták Pierre Brasseur: "Slunce ještě nevyšlo. Máme celkem dobré podmínky: 20 uzlů vítr od jihovýchodu. Je to o trochu víc, než jsme čekali, takže super. Vedeme tady takový malý závod s Artemis. Bellocq Paysages- Saveurs de Cornouaille se do něj zřejmě velmi brzy přidá. Náš cíl je 6.místo.
Artemis je rychlá a nutí nás hledat řešení, ale také nemáme chuť, aby z toho byl osobní match-race. Do cíle nám zbývá ještě 800nm, takže především chceme dojet.
V pátek a v sobotu se tempo zrychlí, to je dobře, protože máme pocit, že se už týden doslova táhneme. Bude to trochu sportovnější pod přeháňkami. Poslední dny budou opravdu intenzivní. Už to začíná být trochu moc. Noci, služby, vzbudit se, začíná to být delší, než obvykle. Ale jak se přibližujeme k cíli, tak tím se to zase kompenzuje.
Jestli jsme pověrčiví? Ne. Já mám například nějaké drobnosti, které vozím s sebou pro stěstí, například korále, které se vozím vždycky. Taky mluvím s nebem. Ale pověrčiví v špatném slova smyslu na věci, které nosí smůlu, určitě nejsme."
Polohu lodí najdete zde.
2060
Související články
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu)
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu)
Od pátku do neděle proběhne v Praze v Letňanech další ročník výstavy For Boat. Na našem stánku budou pro vás stejně jako v minulých letech připraveny více, či méně odborné přednášky. Sobotní program bude upraven.
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.
Na IMOCE je to náročné a někdy brutální...
Na IMOCE je to náročné a někdy brutální...
Milan Koláček je prvním Čechem, který absolvoval regatu na jachtě IMOCA. Zeptali jsme se Milana, jak závod probíhal, jak náročné byly podmínky, co je na IMOCE nejtěžší, jakých výkonů dosahuje atd. Zítra se něco dozvíme o foilech, jejich trimování o letu nad hladinou a Milanových plánech.