Zopakujte si před plavbou přístavní manévry
Vypsali jsme nové termíny přístavních manévrů v Praze na červenec. Chystáte-li se na moře, je to vynikající příležitost zopakovat si přístavní manévry a dostat loď "do ruky". Pro nováčky za kormidlem jde o možnost naučit se mnohem více než jen základy.
Naučíte se spolehlivě couvat, ovládat jachtu při změně chodu motoru na zpátečku, Zastavit u mola v bočním větru, naučíte se zajíždět bokem a to jak na přední chod, tak i na zpátečku. Naučíte se bezpečně připlout a odplout bokem sólo, odplout přes přední spring, zadní spring, sprong... Naučíte se vše, co budete na moři potřebovat. A hlavně získáte jistotu v přístavech a to se počítá.
Kurz probíhá v Praze na Císařské louce, respektive ve Smíchovském přístavu. Na lodi jsou maximálně 4 účastníci a školitel. A pokud vás je více, můžete nás kontaktovat mailem a my se pokusíme termín kurzu přizpůsobit dle vašich možností.
Získáte po roce na souši ztracenou jistotu a naučíme vás, co jste neuměli. Tyto kurzy pořádáme již čtvrtým rokem a máme za sebou desítky tisíc úspěšných vzletů a přistání.
Během jediného dne zajede naše školící loď k molu nejméně stokrát. Vyzkoušíte si různé druhy přistávání. Opravíte si nezdařené pokusy a uvidíte chyby ostatních účastníků kurzu. I to vás posune dále. Navíc dostanete mnohé dobré rady...
A pokud byste chtěli se naučit ještě více a dostat vše do krve, pak máme pro vás na podzim třídenní kurzy přístavních manévrů v Chorvatsku. Tři dny zajíždění do přístavu! To je více, než najedete za 10 let své praxe. Znovu jen 4 žáci na palubě.
4413
Související články
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry
Nové, aktualizované, rozšířené a samozřejmě lepší Přístavní manévry
Již počtvrté vydáme oblíbenou knihu Přístavní manévry. Je změněná, aktualizovaná a rozšířená. Ačkoli lodě se ovládají stále stejně, kniha je natolik lepší, že bude zajímavá i pro majitele starších vydání.
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Pluji na jachtě, která nemá záďový boční propeler. Přesto jsem schopen s ní manévrovat stejně, jako by ho měla. Nebo také ne. Záleží na tom, na jaké jachtě pluji. Jaký je v tom rozdíl?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu opravdu tak? A jak to funguje i na lodích se dvěma kormidelními listy?