Znovu závod o přežití?
Zítra startuje Rolex Middle Sea Race. Na startu bude í 5 našich týmů. S jakými podmínkami budou bojovat?
Zdá se, že začátek slavného závodu bude ve znamení stoupačky. Vítr by měl foukat od severovýchodu rychlostí mezi 10 a 20 uzly. V neděli u Sicílie bude vítr slábnout a v Messině je přichystáno tradiční bezvětří. Nastane souboj nejen se soupeři, ale i s proudy v úžině. A bude to souboj, který může závod rozhodovat. Kdo se dostane v pondělí první ke Stromboli, dostane se do zadního a později bočního větru a bude soupeřům ujíždět vysokou rychlostí.
Od pondělního odpoledne se závod změní na sprint na zadní a boční vítr. Tedy doslova let, protože rychlost větru se bude podle předpovědi růst až na 30 uzly a zřejmě i 40 uzlů. Půjde o severní a severozápadní vítr kolem tlakové níže se středem nad špičkou Itálie. Severozápadní vítr vydrží až do konce závodu, ale bude postupně slábnout. Njsilnější by měl být v úterý.
Během závodu je možné očekávat bouřky a prudké deště související s níží. Výška vln v úterý cestou k Maltě poroste až k 6 metrům.
Co to znamená? Jedno je jisté. Podmínky budou velmi drsné. Komu mohou takové podmínky svědčit? Tři sestry za těchto podmínek umí. Jde o podmínky, které budou sedět jachtě Bohemia Praha s Milanem Koláčkem na palubě. Hebe V má na palubě velkou posilu s Polska. Jmenuje se Michal Korneszczuk. Ten je bezesporu na chystaný nečas dobře připraven. Otázkou je, jak zvládne loď, která není na podobné počasí navržena. Milanu Koláčkovi se to loni podařilo. Dále je na startu zkušený tým Giulia. Zde může být limitující loď, ne které tým jede. Je nejmenší z našich (10 metrů) a také není stavěna do bušáku, ale na klasické ORC podmínky.
Posledním z našich týmů je Cassiopeia. Jde o Dufour 500, tedy o největší z našich jachet. V bouřlivém počasí bude pobyt na palubě jistě nejpříjemnější. Jde o tank, který se s mořem umí poprat. Umístění vpředu by zřejmě bylo překvapením.
Podmínky budou divoké a naše týmy jsou dobře připravené. Nezbývá tedy, než jim popřát mnoho štěstí. Závodu se budeme pravidelně věnovat.
6222
Související články
Stornované místo na přeplavbě se slevou
Stornované místo na přeplavbě se slevou
Jeden ze zájemců o přeplavbu z Malty do Šibeniku musel svoji účast zrušit a nabízí volné místo se slevou. Potřebujete-li naplout míle a získat zkušenosti, máte jedinečnou šanci.
Co vám ještě můžeme na podzim nabídnout?
Co vám ještě můžeme na podzim nabídnout?
Poslední letošní kurz přístavních manévrů. Poslední místo na plavbě Zadar – Vieste – Zadar s výukou klasické navigace. A jedno uvolněné místo na parádní plavbě z Malty do Šibeniku přes Sicílii a Řecko.
Co řekl Pavel Nesvadba o Fastnetu s týmem Milana Koláčka
Co řekl Pavel Nesvadba o Fastnetu s týmem Milana Koláčka
Jaké to je jet offshore závod na superrychlém závodním speciálu Class40 s profesionály? Povídal jsem si o tom s profeionálním fotografem, horolezcem a jachtařem Pavlem Nesvadbou. I on jako zkušený jachtař byl překvapen, jak je to tvrdé.