Znovu závod o přežití?
Zítra startuje Rolex Middle Sea Race. Na startu bude í 5 našich týmů. S jakými podmínkami budou bojovat?
Zdá se, že začátek slavného závodu bude ve znamení stoupačky. Vítr by měl foukat od severovýchodu rychlostí mezi 10 a 20 uzly. V neděli u Sicílie bude vítr slábnout a v Messině je přichystáno tradiční bezvětří. Nastane souboj nejen se soupeři, ale i s proudy v úžině. A bude to souboj, který může závod rozhodovat. Kdo se dostane v pondělí první ke Stromboli, dostane se do zadního a později bočního větru a bude soupeřům ujíždět vysokou rychlostí.
Od pondělního odpoledne se závod změní na sprint na zadní a boční vítr. Tedy doslova let, protože rychlost větru se bude podle předpovědi růst až na 30 uzly a zřejmě i 40 uzlů. Půjde o severní a severozápadní vítr kolem tlakové níže se středem nad špičkou Itálie. Severozápadní vítr vydrží až do konce závodu, ale bude postupně slábnout. Njsilnější by měl být v úterý.
Během závodu je možné očekávat bouřky a prudké deště související s níží. Výška vln v úterý cestou k Maltě poroste až k 6 metrům.
Co to znamená? Jedno je jisté. Podmínky budou velmi drsné. Komu mohou takové podmínky svědčit? Tři sestry za těchto podmínek umí. Jde o podmínky, které budou sedět jachtě Bohemia Praha s Milanem Koláčkem na palubě. Hebe V má na palubě velkou posilu s Polska. Jmenuje se Michal Korneszczuk. Ten je bezesporu na chystaný nečas dobře připraven. Otázkou je, jak zvládne loď, která není na podobné počasí navržena. Milanu Koláčkovi se to loni podařilo. Dále je na startu zkušený tým Giulia. Zde může být limitující loď, ne které tým jede. Je nejmenší z našich (10 metrů) a také není stavěna do bušáku, ale na klasické ORC podmínky.
Posledním z našich týmů je Cassiopeia. Jde o Dufour 500, tedy o největší z našich jachet. V bouřlivém počasí bude pobyt na palubě jistě nejpříjemnější. Jde o tank, který se s mořem umí poprat. Umístění vpředu by zřejmě bylo překvapením.
Podmínky budou divoké a naše týmy jsou dobře připravené. Nezbývá tedy, než jim popřát mnoho štěstí. Závodu se budeme pravidelně věnovat.
5823
Související články
Když nechce naskočit motor (1. díl)
Když nechce naskočit motor (1. díl)
Během závodu Rolex Middle Sea Race mi v 07:30 vyzváněl videohovor od kamaráda Milana Tomka přímo z paluby jachty Marina 21 (First 36). Spolu s Milanem Koláčkem řešili problém s nefunkčním motorem a s tím spojeným nedostatkem elektrické energie na palubě.
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu)
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu)
Od pátku do neděle proběhne v Praze v Letňanech další ročník výstavy For Boat. Na našem stánku budou pro vás stejně jako v minulých letech připraveny více, či méně odborné přednášky. Sobotní program bude upraven.
Favignana, plavba na Maltu a beznaděj na moři
Favignana, plavba na Maltu a beznaděj na moři
Jirka Pacák pokračuje svoji plavbu kolem Sicílie a na Maltu. Po návštěvě ostrova Ustica a přístavu Trapani se zastavil na Egadských ostrovech a pak zamířil přímo na Maltu.