Zlobivá převodovka
Včera začal náš další kapitánský kurz. První den jsme věnovali oblíbeným přístavním manévrům, které jsou nezbytné proto, aby posádka mohla během celého kurzu zajíždět do přístavů sama. A zanedlouho se objevila nevšední závada...
Couváte zádí k molu. Potřebujete zastavit. Zařadíte přední chod, přidáte plyn a… Nic. Nic se neděje, jachta nebrzdí. Jako když nemá lodní šroub. Pak najednou rána a lodní šroub zabere, loď zastaví.
Jak dlouho trvá to nicnedělání? To je různé. Někdy převodovka pracuje normálně. Jindy je zpoždění 2 vteřiny, někdy 5.
Je to takový trénink, u kterého si okoušete nehty. Couváte k molu, brzdíte, koušete si nehty a čekáte, kdy na převodovku přijde chuť zabrzdit.
Tak jsme si takto dali jedno odpoledne plné adrenalinu. Volná loď nebyla hned k dispozici.
Dnes už máme novou (loď). A couvání k molu je s běžnou funkční převodovkou trochu nudné. I když zítra zase nebude o adrenalin nouze. Vítr v poryvech ke 40. Na kurz dobré.
1233
Související články
Šest nudistů a potopený člun
Šest nudistů a potopený člun
U Rovinje se potopil motorový člun s šesticí německých nudistů na palubě. Sváděli boj o život, stopovali kolem plující čluny. Docela nazí.
Těžko uvěřitelné škody na katamaranu Melita
Těžko uvěřitelné škody na katamaranu Melita
Před 14 dny se v bouřlivém počasí u Zadaru začal potápět katamaran Melita jezdící na lince Zadar – Sali – Zadar. Jeden trup katamaranu prakticky přestal existovat.
Nové termíny kurzů přístavních manévrů v Praze
Nové termíny kurzů přístavních manévrů v Praze
Všechny termíny přístavních manévrů v Praze byly plné. Dva termíny jsme proto přidali. Chcete-li se zlepšit za kormidlem před svojí plavbou, chcete-li získat jistotu, naučit se nové postupy, prostě zjistit jak na to, máte tedy možnost. Volná místa na praktických kurzech v centru Prahy.