Zlobivá převodovka
Včera začal náš další kapitánský kurz. První den jsme věnovali oblíbeným přístavním manévrům, které jsou nezbytné proto, aby posádka mohla během celého kurzu zajíždět do přístavů sama. A zanedlouho se objevila nevšední závada...
Couváte zádí k molu. Potřebujete zastavit. Zařadíte přední chod, přidáte plyn a… Nic. Nic se neděje, jachta nebrzdí. Jako když nemá lodní šroub. Pak najednou rána a lodní šroub zabere, loď zastaví.
Jak dlouho trvá to nicnedělání? To je různé. Někdy převodovka pracuje normálně. Jindy je zpoždění 2 vteřiny, někdy 5.
Je to takový trénink, u kterého si okoušete nehty. Couváte k molu, brzdíte, koušete si nehty a čekáte, kdy na převodovku přijde chuť zabrzdit.
Tak jsme si takto dali jedno odpoledne plné adrenalinu. Volná loď nebyla hned k dispozici.
Dnes už máme novou (loď). A couvání k molu je s běžnou funkční převodovkou trochu nudné. I když zítra zase nebude o adrenalin nouze. Vítr v poryvech ke 40. Na kurz dobré.
926
Související články
Ztroskotání trajektu na Premudě
Ztroskotání trajektu na Premudě
V pátek v 1820 ztroskotal trajekt Princ Zadra u ostrova Premuda. Podle svědků najel plnou rychlostí na útes Bračići na dohled od přístavu Krijal. Na palubě bylo 72 pasažérů. Druhý den šel ke dnu. Na potápěčské mapě Jadranu přibyl nový vrak.
Kurz na kapitánský průkaz C
Kurz na kapitánský průkaz C
Již za o víkendu startuje teoretický kurz na základní kapitánský průkaz C. Začínáme v pátek 15.listopadu. Jde o třídenní kurz určený jen pro 12 účastníků. Jen 12 proto, abychom se vám mohli dostatečně věnovat v případě jakýchkoli nejasností.
Potopení Bayesian. Chyba posádky, nebo loděnice?
Potopení Bayesian. Chyba posádky, nebo loděnice?
Superjachta Bayesian dlouhá 56 metrů se potopila během pár minut 19. srpna u pobřeží Sicílie. Sedm osob při nehodě zemřelo. Výrobce lodi Perini Navi od počátku hlučně svaloval vinu na profesionální posádku. Objevují se ale podezření, že by italská loděnice mohla být potrefenou husou.