Zlobivá převodovka
Včera začal náš další kapitánský kurz. První den jsme věnovali oblíbeným přístavním manévrům, které jsou nezbytné proto, aby posádka mohla během celého kurzu zajíždět do přístavů sama. A zanedlouho se objevila nevšední závada...
Couváte zádí k molu. Potřebujete zastavit. Zařadíte přední chod, přidáte plyn a… Nic. Nic se neděje, jachta nebrzdí. Jako když nemá lodní šroub. Pak najednou rána a lodní šroub zabere, loď zastaví.
Jak dlouho trvá to nicnedělání? To je různé. Někdy převodovka pracuje normálně. Jindy je zpoždění 2 vteřiny, někdy 5.
Je to takový trénink, u kterého si okoušete nehty. Couváte k molu, brzdíte, koušete si nehty a čekáte, kdy na převodovku přijde chuť zabrzdit.
Tak jsme si takto dali jedno odpoledne plné adrenalinu. Volná loď nebyla hned k dispozici.
Dnes už máme novou (loď). A couvání k molu je s běžnou funkční převodovkou trochu nudné. I když zítra zase nebude o adrenalin nouze. Vítr v poryvech ke 40. Na kurz dobré.
1152
Související články
Byla za tragédií chyba loděnice?
Byla za tragédií chyba loděnice?
Z britské MAIB zveřejnila předběžné informace o nedostatečné stabilitě megajachty Bayesian, která mohla vést ke tragickému překlopení a potopení jachty.
Kurz údržby a servisu lodního motoru (poslední před sezónou)
Kurz údržby a servisu lodního motoru (poslední před sezónou)
Co se stane, když selže motor? Co budu dělat? Abyste si věděli rady, je tu kurz servisu a údržby lodního dieselového motoru. Potřebujete nastartovat a nejde to? Motor škytnul a chcípnul? Vše objasní vynikající instruktor Vojta Sládeček.
Volná místa na přístavních manévrech v Praze
Volná místa na přístavních manévrech v Praze
V červnu máme volná místa na přístavních manévrech v Praze. Chcete se dostat do formy? Chystáte-li se na loď, vynikající příležitost osvěžit si důležité dovednosti. V Praze na Vltavě plachetnice s kormidelním kolem.