Žije šance na první desítku?
Tvrdé podmínky při Solo Normandie se podepsaly na startovním poli. Milan Koláček si ale vede skvěle a je na dosah první desítky. To by byl mimořádný úspěch pro český jachting.
Šest závodníků odstoupilo během první noci. Silný vítr, vlny, zima, vlhko, to vše dohromady je hustým sítem, kterým projdou jen ti nejlépe připravení.
Závod bohužel používá tracking Yellowbrick, který je v některých případech dost zmatečný. Posuzování pořadí je třeba brát s rezervou. Nejlepším ukazatelem poloh je již dlouho Geovoile a cokoli jiného je jen slabou náhražkou.Tolik malý postesk.
Tvrdé křižování
Nyní je na programu stoupačka na západ proti silnému větru. Závodníci mají zřejmě proti sobě také proud, protože se snaží držet na mělké vodě v těsné blízkosti mělčin. Na mělké vodě je proud slabší. Po 24 hodinách závodu má Milan na 11. místě ztrátu 5 mil na prvního. Vezmeme-li v úvahu, že Milan pluje se starými plachtami a vše si připravoval sám (ostatní mají za sebou celé týmy), je to vynikající výsledek. Na desáté místo ztrácí jen míli.
Plachty
Staré plachty, se kterými Milan jede, jsou za převládajících podmínek velkým handicapem. Víte všichni, jaký je rozdíl, jestli stoupáte v silném větru se starými, nebo s novými plachtami. Je vidět, že s novým vybavením může Milan myslet mnohem výš…
Jak to vidí Francouzi?
Účast českého reprezentanta v sérii Figaro je pro Francouze něco podobného, jako Surinam v Sazka aréně proti české hokejové reprezentaci. Exotika.
Před startem na Milana pohlíželi jako na maskota. My si to tu rozdáme a zezadu nás bude jistit ten Čech. Navíc na bílé lodi, bez velkých sponzorů.
Ono to ale tak úplně nevypadá. Milan natahuje ruku po první desítce! Děje se něco divného. Na toho tvrdohlavého blázna ze země bez moře si asi budeme muset dát pozor!
Již nyní má Milan na svém kontě cenné skalpy…
Pokud mu pomůžeme, může jich být víc. A třeba začnou brát naše jachtaře vážně.
Polohu lodí najdete zde.
4290
Související články
Co Milana čeká po startu?
Co Milana čeká po startu?
Závod, který Milana s Pierrem čeká, bude extrémně náročný. Podívejte se na několik momentů, několik front, které budou muset projet. Dnes to vypadá, že to bude fronta za frontou nejméně za Azory.
Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí
Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí
Za 5 dnů startuje transatlantický doublehanded závod Transat Cafe L´Or.Milan Koláček, Pierre Brasseur a 74 lodí na startu. Class40, Ocean Fifty, IMOCA i nejrychlejší offshore lodě na světě 32 metry dlouhé trimarany Ultim. Největší letošní závod přes oceán. S naší účastí.
Co řekl Pavel Nesvadba o Fastnetu s týmem Milana Koláčka
Co řekl Pavel Nesvadba o Fastnetu s týmem Milana Koláčka
Jaké to je jet offshore závod na superrychlém závodním speciálu Class40 s profesionály? Povídal jsem si o tom s profeionálním fotografem, horolezcem a jachtařem Pavlem Nesvadbou. I on jako zkušený jachtař byl překvapen, jak je to tvrdé.