Vládu nad loděnicí Safe Boats převzali zaměstnanci
Výrobce hliníkových lodí Safe Boats International změnil majitele. Dokončenou transakcí, která začala na konci roku 2022, přechází 100procentní vlastnictví společnosti na její zaměstnance. Novým majitelem loděnice se tak stala společnost Safe Boats International Employee Stock Ownership Plan (ESOP) založená zaměstnanci právě pro tento účel.
Loděnice Safe Boats byla založena teprve v roce 1996. Našla si však svůj úzce vyprofilovaný artikl, což jsou lodě pro ozbrojené složky, záchranáře a pobřežní stráž. Zjevně je v tom velmi úspěšná, protože má aktuálně více než 250 zaměstnanců - nyní již nových vlastníků.
„Vždy jsme si přáli, aby v Safe Boats International byly na prvním místě náš tým a komunita, ve které žijeme,“ říká spoluzakladatel Scott Peterson. Nyní tedy tato vize došla naplnění.
Společnost získala několik významných zakázek, jako bylo 540 člunu USCG Response Boat-Small, 58 člunů zvláštního určení USCG Legal Enforcement nebo 52 člunů pro US Customs and Border Protection. Vlajkovou lodí loděnice je hlídková loď USN MK VI. Dvanáct kusů tohoto plavidla loděnice dodala americkému námořnictvu, osm kusů pak ukrajinskému námořnictvu. Lodní noviny před nedávnem informovaly o novém autonomním plavidle tohoto výrobce nazvaném Merlin, které má provádět průzkum moří ve prospěch energetiků plánujících výstavbu mořských větrných elektráren.
„Zaměstnanecké vlastnictví prostřednictvím ESOP je pro zaměstnance/vlastníky tou nejlepší příležitostí, jak se na úspěchu naší společnosti podílet,“ řekl generální ředitel loděnice Richard Schwarz.
687
Související články
Lodě jsou vášeň
Lodě jsou vášeň
Loď není jen dopravní prostředek, který v létě převeze partu rozjuchaných korporátních hostů z maríny do ostrovní hospody s autentickým ksichtem. Pro mnohé jsou lodě celoživotní vášní.
Poslední mistři z Murteru
Poslední mistři z Murteru
Klasickým materiálem pro stavbu lodí je dřevo. Jeho epocha dlouhá tisíce let se ale rychle blíží ke konci. Stále však jde o nejkrásnější materiál.
Klaus by jen nesouhlasně pozdvihl obočí…
Klaus by jen nesouhlasně pozdvihl obočí…
I lodní doprava se snaží snižovat emise. Obviňovaná ze znečišťování ovzduší investuje do ekologických technologií. Utrácí stovky milionů navzdory Václavům Klausům, kteří nikdy neviděli výrazné tání ledu (samozřejmě kromě filmů Ala Gora).