Daniel Vodička / úterý 29. srpna 2017 / Kategorie: Ostatní regaty Velká smůla v závěru Milan Koláček s Vincentem Biarnesem za sebou mají třetí a nejdelší etapu závodu Tour de Bretagne a la Voile. Česko-francouzský tým na jachtě Czeching the Edge se dlouho držel ve vedoucí skupině, ale v samém závěru mu chybělo trochu štěstí. Třetí etapa z Lézardrieux do Camaretu se dojížděla až nad ránem. Většina etapy se jela na zadní vítr, jen posledních 7 mil bylo třeba křižovat. Našemu týmu nevyšel start nejlépe, a i z toho důvodu zvolil pravé křídlo. Plul nejdále od pobřeží a v této pozici se držel až do navigačně náročné úžiny Chenal du Four. Odvážná plavba daleko od pobřeží začala přinášet ovoce až ve své druhé polovině, kdy byl vítr na moři silnější. Czeching the Edge plula nejrychleji z celého startovního pole a držela se na 6. místě, s minimálním odstupem na čelo závodu. První potíže se objevily v úžině. V silném proudu na tom byly lépe jachty plující těsně u pobřeží. Než se naší jachtě podařilo propracovat blíže ke břehu, propadla se na konec první desítky. Od poslední otočné bóje to bylo do cíle 7 mil proti větru. Kromě vedoucí trojice se na bóji sešlo téměř celé startovní pole. Etapa se tedy rozhodovala až v samotném závěru. Koláček s Biarnesem se bohužel na stoupačce rozhodli pro špatné křídlo, které nevyšlo a cílem projeli na 17. místě. V celkovém pořadí patří Czeching the Edge 18. místo. Ve třetí etapě zvítězil tým Generali Nicolase Lunvena a Gildase Mahe, který je na čele i v celkovém pořadí. Celkové výsledky najdete zde. 3478 Tagy: KoláčekFigaroBiarnes Související články Když nechce naskočit motor (1. díl) Když nechce naskočit motor (1. díl) Během závodu Rolex Middle Sea Race mi v 07:30 vyzváněl videohovor od kamaráda Milana Tomka přímo z paluby jachty Marina 21 (First 36). Spolu s Milanem Koláčkem řešili problém s nefunkčním motorem a s tím spojeným nedostatkem elektrické energie na palubě. Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Od pátku do neděle proběhne v Praze v Letňanech další ročník výstavy For Boat. Na našem stánku budou pro vás stejně jako v minulých letech připraveny více, či méně odborné přednášky. Sobotní program bude upraven. Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.
Když nechce naskočit motor (1. díl) Když nechce naskočit motor (1. díl) Během závodu Rolex Middle Sea Race mi v 07:30 vyzváněl videohovor od kamaráda Milana Tomka přímo z paluby jachty Marina 21 (First 36). Spolu s Milanem Koláčkem řešili problém s nefunkčním motorem a s tím spojeným nedostatkem elektrické energie na palubě.
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Od pátku do neděle proběhne v Praze v Letňanech další ročník výstavy For Boat. Na našem stánku budou pro vás stejně jako v minulých letech připraveny více, či méně odborné přednášky. Sobotní program bude upraven.
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.