Vědět jak na to
Nejvyšší jachtařská sezóna začíná za pár dnů. Přeplněné přístavy, závody na kotviště, vyvazovani na boje. A taky nervy, nepovedené manévry, namotané mooringy, poškrábané lodě a nervozita na palubě. Jak se tomu vyhnout?
Manévry
No, měli bychom pro vás jeden typ. Jmenuje si
Přístavní manévry
(590 Kč) a je to kniha, kterou jsme loni vydali. Najdete v ní skoro vše. Typy stání v marínách, jak nenamotat mooring, jak v konkrétních situacích zajíždět, jaké chyby méně zkušení skippeři v přístavech dělají a jak se jich vyvarovat, co si máte natrénovat, jak takový trénink probíhá, jak si v přístavu jachtu vyvázat správným uzlem a jak se takový uzel dělá. Také ale proč se loď chová, jak se chová, jak tím nebýt zaskočen a jak toho využít. Jaké pomůcky můžete mít k dispozici a jak s nimi zacházet. No a nakonec také rady pro ty, co si pronajímají katamarány. Chovají se jinak, ale když víte jak na to, můžete s nimi na místě tancovat.
To vše najdete v knize Přístavní manévry. K tomu vynikající a přehledné ilustrace a parádní fotky od Pavla Nesvadby. Knihu si můžete objednat zde.
Slovník
Není to ale jediná knížka, kterou máme v nabídce a která se vám na charter bude hodit. Je tu ještě Jachtařský anglicko-český ilustrovaný výkladový slovník (490 Kč). Pomůže vám při přebírání lodí, při komunikaci s pracovníky charterových společností, i při čtení obrázkových a barevných anglických jachtařských časopisů (nebo i knížek). 3500 hesel je v knize jasně vysvětleno a mnohé pro názornost i s obrázky.
Slovník můžete objednat zde.
Objednáte-li si nyní do prázdnin obě knihy najednou, můžete je mít za skvělou a neopakovatelnou cenu 990 Kč + 100 kč poštovné. Sadu můžete objednat zde. Stačí poslat mail s adresou.
11785
Související články
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Pluji na jachtě, která nemá záďový boční propeler. Přesto jsem schopen s ní manévrovat stejně, jako by ho měla. Nebo také ne. Záleží na tom, na jaké jachtě pluji. Jaký je v tom rozdíl?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu opravdu tak? A jak to funguje i na lodích se dvěma kormidelními listy?
Vyplutí z maríny při bočním větru
Vyplutí z maríny při bočním větru
Pokud vyplouváme s lodí v maríně od mola v bočním větru, klíčové je pro nás záďové návětrné lano. Díky němu jsme schopni držet loď stabilně a mezitím odvázat ostatní lana pro bezpečné odplutí. To už je snad pro všechny ohraná písnička. V článku se ale zaměříme na jiný detail vyplouvání, který nám také často umí situaci značně zkomplikovat. Ten přichází o chvilku později.