Vědět jak na to
Nejvyšší jachtařská sezóna začíná za pár dnů. Přeplněné přístavy, závody na kotviště, vyvazovani na boje. A taky nervy, nepovedené manévry, namotané mooringy, poškrábané lodě a nervozita na palubě. Jak se tomu vyhnout?
Manévry
No, měli bychom pro vás jeden typ. Jmenuje si
Přístavní manévry
(590 Kč) a je to kniha, kterou jsme loni vydali. Najdete v ní skoro vše. Typy stání v marínách, jak nenamotat mooring, jak v konkrétních situacích zajíždět, jaké chyby méně zkušení skippeři v přístavech dělají a jak se jich vyvarovat, co si máte natrénovat, jak takový trénink probíhá, jak si v přístavu jachtu vyvázat správným uzlem a jak se takový uzel dělá. Také ale proč se loď chová, jak se chová, jak tím nebýt zaskočen a jak toho využít. Jaké pomůcky můžete mít k dispozici a jak s nimi zacházet. No a nakonec také rady pro ty, co si pronajímají katamarány. Chovají se jinak, ale když víte jak na to, můžete s nimi na místě tancovat.
To vše najdete v knize Přístavní manévry. K tomu vynikající a přehledné ilustrace a parádní fotky od Pavla Nesvadby. Knihu si můžete objednat zde.
Slovník
Není to ale jediná knížka, kterou máme v nabídce a která se vám na charter bude hodit. Je tu ještě Jachtařský anglicko-český ilustrovaný výkladový slovník (490 Kč). Pomůže vám při přebírání lodí, při komunikaci s pracovníky charterových společností, i při čtení obrázkových a barevných anglických jachtařských časopisů (nebo i knížek). 3500 hesel je v knize jasně vysvětleno a mnohé pro názornost i s obrázky.
Slovník můžete objednat zde.
Objednáte-li si nyní do prázdnin obě knihy najednou, můžete je mít za skvělou a neopakovatelnou cenu 990 Kč + 100 kč poštovné. Sadu můžete objednat zde. Stačí poslat mail s adresou.
12173
Související články
Proč to na couvačku neposlouchá?
Proč to na couvačku neposlouchá?
Mnozí jste to již zažili. Plujete na přední chod a loď poslouchá jako hodinky. Pak zařadíte zpátečku a vaše jachtařské sebevědomí se hroutí. Jachta neposlouchá. Dělá si, co chce, neřiditelný stroj. Přitom vše bylo promyšleno, vše bylo správně…
Správná délka lana při zajíždění zádí
Správná délka lana při zajíždění zádí
Posádka zajede k molu, vítr fouká z boku a pomocník na zádi vrhne na břeh 20 metrů lana. Je to chyba, která se dá i při absenci kratšího lana snadno vyřešit.
Nebezpečný uzel na laně
Nebezpečný uzel na laně
Stalo se vám někdy, že jste odplouvali od mola, kde jste stáli zádí, a v nejméně vhodnou dobu se na uvolňovaném vyvazovacím laně udělal uzel a lano se zaseklo v kruhu na mole? Nepříjemná situace, při které snadno dojde ke škodám.