V 55 uzlech s plnými plachtami
Včera během webináře k Vendée Globe mluvil Milan Koláček o trénincích na Figaru, které pro něj byly největší školou. Máme tu video, na kterém letí v bouřlivém větru s roztrhanou hlavní plachtou v 55 uzlech větru.
Při včerejší přednášce říkal: "Na Figaru se moc nerefuje. První ref tak ve 30 až 35 uzlech."
Pak už jen stačí, aby z mraku trochu přifouklo, ze 30 je 50, na stěžni je celá hlavní plachta a po větru se letí domů do Lorientu.
Na druhou stranu je třeba říci, že pokud to ukočírujete, což dokáže málokdo, letíte rychlostí ke 20 uzlům a z 50 uzlů true wind je přijatelných 30 apparent. A to už není tak strašné.
Pokud to tedy ukočírujete...
Tento lednový trénink pro Milana skončil roztrženou hlavní plachtou a ulétnutým windmetrem. Citelná ztráta. Někdo tam však skončil bez stěžně...
1212
Související články
Zběsilá jízda, naši již devátí (video)
Zběsilá jízda, naši již devátí (video)
Za posledních 24 hodin upluli Koláček s Brasseurem 377 mil. Jen 3 lodě z celého startovního pole byly rychlejší. Nejrychlejší Italové Rosetti a Sericano upluli 383,3 míle.
Jak přečkali bouři na Istrii na kotvě?
Jak přečkali bouři na Istrii na kotvě?
Německý Yacht přinesl zajímavý popis přípravy na bouři a její přečkání minulý týden v Rovinji. Svoji strategii popsali manželé Schmidbauerovi. Připomínám, že vítr dosahoval rychlosti 60 uzlů a 30 lodí skončilo na pobřeží.
Koláček: Náročný Biskaj a dlouhý spinaker
Koláček: Náročný Biskaj a dlouhý spinaker
Druhá část rozhovoru s Milanem Koláčkem před závodem Les Sables - Horta. Jaké má s tratí závodu zkušenosti, co může rozhodnout a jak vypadá ideální trasa?