Trimaran Banque Populaire otočil o 180°
Druhou noc na moři má za sebou více než 100 sólových jachtařů účastnících se Route du Rhum. A přibývají zprávy o těch, kteří mají technické problémy a vrací se zpět. Jedním z nich je Armel Le Cléac´h na Ultime trimaranu Banque Populaire.
Armel plul na druhém místě za vedoucím Charlesem Caudrelierem. Včera však otočil a zamířil na svoji domovskou základnu v Lorientu. Na vině jsou daggerboard, který vykazuje známky poškození. Po zakotvení v Lorientu začal ihned pracovat celý tým na odstranění problému. Možností je i výměna za náhradní. Zatím se tedy zdá, že Armel chce pokračovat v závodě.
Vrátíme se ještě ke startovnímu dni. U bóje u mysu Fréhel došlo ke kolizi dvou jachet IMOCA. Japonský reprezentant Kojiro Shiraishi vrazil při klasické kolizi pravobok/levobok do Olivera Heera. Japonská DMG Mori je poškozená vážněji a Shiraishi odstoupil ze závodu. Škody na lodi Olivera Heera jsou menší a mělo by být možné je opravit. S opravami pomáhá i Shiraishiho tým. Kojiro se za kolizi omluvil a řekl, že doufá, že Heer bude moci pokračovat. K opravám nabídl své lidi.
V kategoirii Ultime vede jasně Maxi Edmond de Rothschild. Situace ale nemusí být taková, jak vypadá. Podle rozhodčích byl vedoucí trimaran na startovní čáře předčasně. Charles Caudrelier s tím nesouhlasí a jeho tým se dožaduje kontroly startu. Budou se porovnávat údaje o poloze startovní čáry s údaji z lodního trackeru. Pokud by byl potvrzen předčasný start, penalizace je 4 hodiny. Caudrelier by musel na 4 hodiny loď zastavit. Od rozhodnutí na to má 48 hodin. O vedení by tak přišel. Otázkou je, kdy trest vykonat. Caudrelier má náskok hodinu na SVR Lazartigue a 2 hodiny na Sodebo. Navíc před sebou frontu, za kterou vítr změní směr. A lodě budou moci zrychlit z 25 uzlů na stoupačku na 35 na bočák.
Penalizaci 4 hodiny již vykonal jeden z favoritů Class 40 Yoan Richomme. Navzdory trestu již je na 14. místě.
Ve třídě IMOCA jasně dominuje letošní suverén Charlie Dalin. Navzdory tomu, že je na startu závodu nováčkem.
Polohy lodí najdete zde.
674
Související články
Schovat se před bouří je správné řešení
Schovat se před bouří je správné řešení
Pokud mohu snížit riziko pro loď a posádku na minimum, udělám to. Není-li to nezbytné, neriskuji. Skvělým příkladem je současné dění v závodu kolem světa Arkea Ultim Challenge.
Loick Peyron o důležitosti štěstí
Loick Peyron o důležitosti štěstí
Trojice vedoucích jachet Arkea Ultim Challenge má za sebou mys Horn a hledá cestu na sever Atlantikem. 4700 mil do cíle pro vedoucího Caudreliera. Co o dosavadním průběhu závodu říká hvězda oceánského jachtingu Loick Peyron?
Cesta k úspěchu je šetřit loď
Cesta k úspěchu je šetřit loď
Přinášíme rozhovor s vedoucím mužem Arkea Ultim Challenge. Charles Caudrelier jede fantastickou plavbu. Je nejen první v závodě, ale má také náskok na rekord v sólové plavbě kolem světa.