Trest za prima nápad
Přeprava nákladu plachetnicemi přes oceán vzala za své před poslední velkou válkou. Stále se však najdou příznivci alternativ, kteří se snaží ideu nákladních plachetnic oživit. A není to nemožné. jen jim hází klacky pod nohy...
Stačí najít dostatečně drahý produkt, u kterého nehraje roli čas, který stráví na cestě. Naopak! Zákazníci ještě ocení eko přístup k dopravě.
Ideálním produktem, který si o transport pomocí větru říká, je bílý prášek z rostliny Erythroxylum coca vyráběný v některých jihoamerických státech. S nápadem na jeho přepravu na plachetnicích již přišlo mnoho milovníků větru. Zdánlivě jednoduchá špedice však má své nástrahy. Země, pro které jsou zásilky určené, hází špeditérům klacky pod nohy, hrozí jim vysokými tresty.
Příkladem je dvojice Gary Swift a Scott Kilgour, která se na své jachtě Atrevido rozhodla pro ekologickou přepravu 751 kg hodnotného bílého prášku. Cena nákladu byla vyčíslena na 60 milionů GBP.
Nadšenci do ekologie byli zadrženi loni v srpnu u velšského pobřeží. Tovar v nákladovém prostoru byl odhalen a dvojice jachtařů zamířila z kokpitu rovnou do šatlavy. První z nich byl odsouzen na 19 let a 6 měsíců, druhý z přátel vyvázl s trestem o 6 let nižším. Pro staršího z nich to znamená, že se k jachtingu bude moci vrátit až ve dvaasedmdesáti letech.
3872
Související články
Potíže se zásobováním ve Hvaru
Potíže se zásobováním ve Hvaru
Plná sezóna, turisté na břehu i na lodích, všichni se chtějí bavit a najednou zásobování vázne. Jedna blbost a může to zhatit roky práce Chorvatského turistického sdružení, které se snaží zvýšit návštěvnost země na Jadranu.
Bezva finta
Bezva finta
V Kolumbii nakoupíme koks za pár dolarů a na Tenerife prodáme za… Těžko říci, ale hodí to balík. A ještě si užijeme jachting. No a kdyby někdo přijel, tak to zapálíme a důkazy budou na prach. Protože to byli kluci činorodí šli hned do toho.
Proč bych volil klasické refování
Proč bych volil klasické refování
Refování jedním lanem, nebo vpředu na goosenecku na hák? Preferuji druhou možnost, i když mnohé loděnice to mají jinak. Proč jít proti proudu?