Jan Koukal / pátek 11. března 2016 / Kategorie: Zajímavosti Trénink ve 40 uzlech Včera ze základny v Lorientu vyplouvala na moře jen Fulgur – Evapco s Milanem Koláčkem a Pierrem Brasseurem na palubě. Na otevřeném moři slibovala předpověď výšku vln až 6 metrů, vítr 8°Beauforta. Ostatní zvolili práci na lodích v přístavu. Již v maríně foukalo 43 uzlů, dále na moři přicházely poryvy ještě silnější. Vedle Milana a Pierra se na moře vydal ještě fotograf Pavel Nesvadba na zodiacu. Úkol byl jasný. Nafotit co nejvíce akčních snímků. Nebyla to snadná práce. Fotit z gumového člunu na rozbouřeném moři neumí každý a vyžaduje to ostříleného profesionála. Již při vyplouvání ze zátoky, ve které Lorient leží, dokázala Fulgur – Evapco v poryvech zrychlovat až na 16 uzlů. Dále na moři byla situace ještě divočejší. Milan s Pierrem byli na palubě zaplavováni vodní tříští, z vln se rozjížděli až ke 20 uzlům. Zodiac s motorem 60 HP měl na vlnách problém držet se surfující jachtou krok. Na stěžni byla závodní hlavní plachta s prvním refem a tréninková kosatka. Vzrušující let na vlnách přerušila až ostrá rána. Namáhání nevydržel kiking a praskl. S touto závadou nebylo možné dále pokračovat a Fulgur – Evapco se jen s hlavní plachtou pomalu probojovávala zpět do přístavu. Zadání se ale podařilo splnit. Pavel Nesvadba nafotil parádní snímky, na kterých je znát, že na moři to nebyla žádná legrace. 6113 Tagy: KoláčekTransatFigaro Související články Když nechce naskočit motor (1. díl) Když nechce naskočit motor (1. díl) Během závodu Rolex Middle Sea Race mi v 07:30 vyzváněl videohovor od kamaráda Milana Tomka přímo z paluby jachty Marina 21 (First 36). Spolu s Milanem Koláčkem řešili problém s nefunkčním motorem a s tím spojeným nedostatkem elektrické energie na palubě. Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Od pátku do neděle proběhne v Praze v Letňanech další ročník výstavy For Boat. Na našem stánku budou pro vás stejně jako v minulých letech připraveny více, či méně odborné přednášky. Sobotní program bude upraven. Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.
Když nechce naskočit motor (1. díl) Když nechce naskočit motor (1. díl) Během závodu Rolex Middle Sea Race mi v 07:30 vyzváněl videohovor od kamaráda Milana Tomka přímo z paluby jachty Marina 21 (First 36). Spolu s Milanem Koláčkem řešili problém s nefunkčním motorem a s tím spojeným nedostatkem elektrické energie na palubě.
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Od pátku do neděle proběhne v Praze v Letňanech další ročník výstavy For Boat. Na našem stánku budou pro vás stejně jako v minulých letech připraveny více, či méně odborné přednášky. Sobotní program bude upraven.
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.