Tragická srážka motorového člunu s vodním skútrem
V pátek navečer kolem 18. hodiny došlo na Pagu u obce Kolan ke srážce motorového člunu typu RIB s vodním skútrem. Muž, který řídil vodní skútr, v zadarské nemocnici svým zraněním podlehl.
Často se setkávám s dotazem, jak se mohou na vodě srazit dvě lodě, když je kolem tolik místa. Speciálně u rychlých plavidel je to jednoduché. Stačí chvilka nepozornosti. Mnohdy by šlo nehodě i na poslední chvíli zabránit, pokud by posádky byly zkušenější. V reálu tomu tak není a každý rok je podobných nehod několik.
Při zmiňované kolizi byl zraněn pětačtyřicetiletý řidič vodního skútru i jeho šestatřicetiletý pasažér. První pomoc byla dvojici poskytnuta nedlouho po nehodě na břehu v blízkosti nehody a následně byli převezeni do nemocnice v Zadaru.
Nehodu okamžitě začala šetřit policie a kapitanát. Na policejní stanici byl předveden skipper motorového člunu. Během noci se situace skippera výrazně zhoršila, když pětačtyřicetiletý Slovinec zemřel. Pasažér z vodního skútru zůstává s těžkým zraněním v zadarské nemocnici.
Během prázdnin se provoz na moři zahušťuje. Místy až na samé maximum. Je třeba věnovat maximální pozornost vedení lodi a dále znát pravidla COLREG. Ve chvíli, kdy k nehodě dojde, bude posuzováno, jestli tato pravidla byla dodržována. Plavba po moři není jen skvělou zábavou. Pamatujte, že skipper má kromě kapitánské čepice také zodpovědnost, ze které se nevyváže.
1840
Související články
Co o navigačních světlech nevíte, aneb kolik času je do kolize
Co o navigačních světlech nevíte, aneb kolik času je do kolize
Víte, jak daleko jsou vidět navigační světla lodí? Je to velmi důležité. Jen tak zjistíte, jak málo máte času na odvrácení srážky s přibližující se lodí.
Jak se v Chorvatsku vyhnout davům 2
Jak se v Chorvatsku vyhnout davům 2
Chorvatsko znovu slibuje vynikající sezónu. Pro turistu to není dobrá zpráva. Znamená to, že bude bojovat o své místo na slunci, kamkoli přijede. Kdo nevyhledává těsný kontakt s ostatními, bude muset hledat alternativy, aby se davům vyhnul. O jedné možnosti jsme mluvili již v pátek. Nyní je tu druhá rada.
Co dělat když…
Co dělat když…
Zajíždíte v maríně zádí k molu mezi lodě a už je jasné, že se loď nepodaří dotočit, hrozí kolize. Co je třeba v takové situaci udělat, jak pokračovat s manévrem?