Torqeedo ve Vendée Globe
Závodíte na plachty kolem světa. Stále ale potřebujete dieselový motor, aby dokázal zajistit nezbytné dodávky elektrické energie. Torqeedo nyní toto změní v týmu Malizia.
Tým Malizia, který vede německý jachtař Boris Hermann, se rozhodl pro spolupráci s firmami Torqeedo a BMW. Cílem je vytvořit systém, který nebude závislý na fosilních palivech a bude spolehlivě jachtu zásobovat potřebnou energii.
Jádrem systému bude zabudovaný elektromotor Torqeedo, který bude doplněn lithiovými akumulátory používanými ve vozidlech řady BMW i. Protože dieselový motor s nádrží a palivem pro plavbu kolem světa váží 380 kg, mělo by se technologickým firmám podařit docílit i hmotnostních úspor.
Elektromotor Torqeedo nebude elektrickou energii jen spotřebovávat, ale také dodávat do akumulátorů. V případě potřeby bude při plavbě na plachty motor sloužit jako hydrogenerátor.
Jde zatím o nákladný systém, který však v poslední době získává své příznivce i mezi turistickými jachtaři. V nedávné době byl systémem Deep Blue Hybrid vybaven turistický katamaran Gunboat 60 Moonwave. Loď používá dvojici motorů Deep Blue 25 kW stejné akumulátory, jako již zmíněná Malizia. Jako zdroj energie slouží na palubě i 20 m2 velké solární panely. Kromě obnovitelných zdrojů již je na palubě jen jediný dieselový generátor.
Díky změnám, které byla na Moonwave udělány při generálce, je katamaran o 3 tuny lehčí, než před úpravami.
Detaily o Torqeedo najdete zde a zde.
6105
Související články
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Chcete-li zvítězit, musíte mít nohu na plynové páce. Musíte dostat z lodě maximum možného. Maximum, ale nikoli více. Když to přeženete, rozlámete loď a nedojedete. Jak se hledá hranice mezi dost a příliš?
Elektrický motor na dinghy?
Elektrický motor na dinghy?
Přívěsný motor na dinghy. Co je s ním starostí. Je těžký, hlučný, často špinavý, neskladný, nespolehlivý… A přitom taková blbost… Je otázkou, jestli nenastala doba na jeho výměnu.
Oprava prasklého stěžně v Jižním oceánu
Oprava prasklého stěžně v Jižním oceánu
Třiceticentimetrová prasklina na vrchu stěžně jachty Malizia. Vynikající video z opravy. Stěžeň je vysoký 28 metrů a Will Harris musel strávit skoro celý den na jeho vrcholu v sedáku.