The (Volvo)Ocean Race, kdy, kam a kdo
Nový Volvo Ocean Race bude jen The Ocean Race. Hlavní otázky ale zní kdy se pojede, kam se pojede a kdo bude závodit. Některé věci jsou už jasné, jiné nikoli. Start závodu se opět odkládá. Původně se mělo startovat letos, pak přišel posun na podzim 2022 a nyní již jsme na konci roku 2022, nebo v lednu 2023. Důvodem pro další odklad bylo snížení počtu etapových měst o dvě. Nepopluje se do Číny a na Nový Zéland.
Důvodem pro vynechání dvou zastávek je covidová politika nového Zélandu a Číny. Není tak v současné chvíli jasné, jestli by bylo možné zastávky uskutečnit, nebo nikoli. Absence zastávek ale má jedno pozitivum. Závod bude mít na programu etapu Jižním oceánem z Kapského Města do brazilského Itajaí, která bude dlouhá 12 750 mil. Půjde o nejdelší etapu v historii závodu.
Při zachování zkrácené trasy v původním časovém harmonogramu by došlo k tomu, že americká zastávka v Newportu by byla na programu v zimě, dokonce by město mohlo být pod sněhem. Proto došlo k posunu a 2 měsíce.
Časový posun na leden by dal teoretickou šanci některým týmům IMOCA, aby stihly jak účast v Route du Rhum, tak i start The Ocean Race. Jestli tomu tak bude, není zatím jasné, ale možnosti tu jsou.
Zlevnění závodu
Týmy IMOCA předpokládají, že účast v závodu pro ně bude znamenat navíc náklady ve výši 3 milionů EUR. Mnoho týmů se k tomu netváří vstřícně. V současnosti tu jsou pouze 3 týmy IMOCA, které start potvrdily. Jde o 11th Hour Racing, německý tým Malizia a jeden nejmenovaný italský tým. Žádná sláva.
Náladu by mohl změnit posun startu a omezení etapových měst. Po vyřazení Číny a Nového Zélandu budou rozesety pouze v Atlantiku, což výrazně sníží náklady na účast. Ani tak se francouzské IMOCA týmy do účasti nehrnou. Pro velké týmy Apivia, nebo Banque Populaire jde o vysoké náklady.
Alain Gautier, manažer týmu MACSF, vidí problém ještě jinde. Každá plavba do Jižního oceánu je riskantní a budou-li na lodi pětičlenné týmy, hrozí větší riziko poškození lodě, protože sešlápnou plyn více k podlaze.
Šéf třídy IMOCA navzdory rozšířené nechuti věří, že se na start podaří dostat 2 – 3 mezinárodní týmy a 2 – 3 francouzské. Považoval by za úspěch, pokud by se na start postavilo 6 – 10 lodí IMOCA a 4 – 6 lodí VO65.
Více informací zde.
2142
Související články
Vynikající film na dnešní večer
Vynikající film na dnešní večer
Chcete mít představu, jaké to je na závodní foilovací jachtě v Jižním oceánu? Toto vynikající video je z paluby jachty IMOCA Biotherm během etapy Jižním oceánem a kolem mysu Horn při závodu The Ocean Race (Whitbread, Volvo Ocean Race). Jak se žije na palubě, jaký je to šejkr, jak se řeší problémy, jak se vybírá voda z podpalubí atd.
Nejprve trest, poté vyšetřování
Nejprve trest, poté vyšetřování
Vývoj kauzy Kevina Escoffiera ukazuje limity uplatňování presumpce viny, metody velmi oblíbené právě v takových případech, jako je ten francouzského jachtaře. Přezkum průběhu loňské události z Newportu, kde se měl bývalý kapitán Holcim PRB dopustit nevhodného chování k dámě, ukázal, že jeho veřejná poprava byla minimálně předčasná.
Závod s časem pro favorita The Ocean Race
Závod s časem pro favorita The Ocean Race
Vedoucí tým celkového pořadí The Ocean Race, vítěz dvou ze tří odjetých etap Holcim-PRB bojuje s časem. Zlomený stěžeň znamená velkou logistickou výzvu. Jde o statisíce euro a minuty a vteřiny spíše než dny a hodiny. Ve hře je nejdůležitější ze zbývajících etap.