Superrychlý turistický katamaran
Většina běžně vyráběných katamaranů má ve vínku pohodlí. Pokud hledáte rychlost, je třeba se podívat někam jinam. Například do bretaňského Lorientu, kde sídlí loděnice Marsaudon Composites. Na podzim by měl brány loděnice opustit první katamaran ORC 57.
Nový katamaran by měl dokázat překonávat hranici 20 uzlů s lehkostí. Bez problémů tak můžete očekávat v pasátových oblastech denní výkony nad 300 mílemi. Když to přepočtete na plavbu z Kanárů do Karibiku a započítáte rezervu pro horší dny, můžete počítat se 12 dny na oceán.
Aby mohl být katamaran rychlý, musí být především lehký. Více než 18 metrů dlouhý a 9 metrů široký ORC 57 má výtlak jen 11 300 kg a maximální výtlak je 13 900 kg. Výška stěžně nad hladinou je 25,7 m a základní plocha oplachtění je 195 m2. Vnitřní uspořádání může být tříkajutové se dvěma kajutami pro posádku navíc, nebo čtyřkajutové, taktéž se dvojicí kajut pro posádku navíc.
Loděnice Marsaudon vyrábí jachty stvořené pro radost z rychlé plavby. K tomu patří i možnost vzít pínu do ruky a cítit let vodou v dlaních. Katamarany ORC jsou standardně vybaveny kormidelní pákou. Na tomto největším modelu je možné si zvolit i kormidelní kolo.
V Lorientu vyrábí jachty na zakázku. Loděnice má zatím za sebou 28 menších katamaranů. Díky zakázkové výrobě je možné použít při stavbě větší či menší množství karbonu a tím dále jachtu odlehčit.
Parametry
Délka
|
18,38 m
|
Délka trupů
|
17,50 m
|
Délka na vodorysce
|
17,10 m
|
Šířka
|
9,00 m
|
Ponor
|
1,50 / 4,50 m
|
Výtlak prázdné lodi
|
11 300 kg
|
Nádrže na palivo
|
400 l
|
Nádrže na vodu
|
400 l
|
Výkon motorů
|
2 x 57 HP
|
Plocha plachet
|
195 m2
|
Design
|
Marc Lombard
|
Cena od
|
1 085 000 eur BEZ dph
|
Více informací
|
www.marsaudon-composites.com
|
4198
Související články
Katamaran ano, či ne? Tipy pro začátečníky 4
Katamaran ano, či ne? Tipy pro začátečníky 4
Další rozdíl mezi katamaranem a jednotrupou lodí najdeme v kotvení. na rozdíl od jednotrupé jachty, klde je kotva a kotevní vrátek na přídi, je na na katamaranech obvykle vrátek před stěžněm mezi plováky. Proto je třeba kotevní řetěz při kotvení fixovat lanem na obě přídě plováků.
Katamaran ano, či ne? Tipy pro začátečníky 3
Katamaran ano, či ne? Tipy pro začátečníky 3
V předcházejících dílech jsme probrali prostor na palubě a v podpalubí a manévrovací schopnosti katamaranu na motor. nyní se podíváme, jak je to s plavbou na plachty.
Katamaran ano, či ne? Tipy pro začátečníky 2
Katamaran ano, či ne? Tipy pro začátečníky 2
V prvním díle seriálu jsme mluvili o nejzřejmějším kladu katamaranů. Tím je prostor na palubě i v podpalubí. Tentokrát se podíváme na rozdíly v manévrovacích schopnostech. Dva motory umožňují mnohé, ale jejich poloha je větším rizikem.