Strašidelná plavba v mlze
Fulgur-Evapco má za sebou dlouhou cestu do Evropy na palubě nákladní lodi. Její pouť skončila na severu Francie v přístavu Le Havre. Odtud ji musle Milan Koláček převést kolem Bretaně na jih do domovského přístavu Lorient.
"Na palubě jsme s Pavlem Štolbou (Pavel je jeden z mých sponzorů). První noc plujeme za příznivého proudu až po Cherburgu. Je krásná a jasná noc pod hvězdami. V bezvětří jsme si pomohli motorem. První míle tedy byly klidné a bez vzrušení.
Následoval třicetimílový úsek za témeř nulové viditelnosti v mlze. Kdo si vyzkoušel, jak "příjemná" je plavba v mlze, tomu nemusím vykládat, jaké to bylo. Máme sice na lodi AIS, ale v oblasti, ve které jsme pluli, se pohybuje hodně rybářů a ti, jak známo, na pravidla trochu kašlou. Navíc je okolí Channel Islands plné úseků a skalisek. A silných proudů. Lepší místo si mlha nemohla vybrat. Dopluli jsme až k Jersey a stále jsme nic neviděli. Najednou se z mlhy vynořil nádherný ostrov.
Dali jsme si pauzu. Fish And Chips, místní pivo a spánek v krásné a klidné maríně. Místo nervy napínající plavby v mlze. Také pevná zem pod nohama má něco do sebe.
Dnes jsme vyrazili k Chenal du Four, což je průliv mezi západním cípem Bretaně a ostrovem Ouessant, od kterého startují rekordní plavby kolem světa a Jules Verne Trophy. Na lodi panuje výborná nálada. Máme s sebou hodně dobrého jídla a pití. Vše nám zpříjemňuje 330 mil dlouhou plavbu kolem Bretaně do domovského přístavu v Lorientu. Pro mě je plavba příjemná proto, že mám na palubě fajn parťáka a pro Pavla proto, že se může něco přiučit a přičichne si k tomu, jak vypadá život na závodním speciálu."
1810
Související články
Když nechce naskočit motor (1. díl)
Když nechce naskočit motor (1. díl)
Během závodu Rolex Middle Sea Race mi v 07:30 vyzváněl videohovor od kamaráda Milana Tomka přímo z paluby jachty Marina 21 (First 36). Spolu s Milanem Koláčkem řešili problém s nefunkčním motorem a s tím spojeným nedostatkem elektrické energie na palubě.
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu)
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu)
Od pátku do neděle proběhne v Praze v Letňanech další ročník výstavy For Boat. Na našem stánku budou pro vás stejně jako v minulých letech připraveny více, či méně odborné přednášky. Sobotní program bude upraven.
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.