Stíhací jízda na ostří nože
Bohemia Praha Debra letí na jih ve velkém stylu. Tým vedený Milanem Koláčkem předvádí neuvěřitelnou stíhací jízdu. Z celého startovního pole s našimi nyní drží krok jen jiný figarista Nick Cherry na větší Sun Fast 3600.
Kdo jezdil kdy na Figaru (francouzská offshore lodní třída), je zocelený. Sóloví jachtaři v této třídě tahají spinakery i v 35 uzlech větru a nevidí proto důvod, proč by to nemělo jít v posádce.
To je tedy alespoň náš odhad, proč jsou jachty Bohemia Praha Debra a Redshift Nicka Cherryho tak rychlé. Zřejmě mají i v extrémním počasí na stěžni některou z plachet na zaďák. Obě tyto lodě plují již od Sicílie kontinuálně rychlostí kolem 13 uzlů a stahují soupeře před sebou. Obě jachty se dotahují i na Daring Sisters vedenou Milanem Hájkem. Jde o rychlou jachtu Swan 42, tedy výrazně delší, než Sun Fast 3600 a samozřejmě i než Figaro Pavla Štolby, na kterém jede tým vedený Milanem.
Bohemia Praha Debra stahuje soupeře před sebou. Na Stromboli byla 23. v ORC a na vedoucí jachtu ztrácela skoro 5 hodin. Na medaili to byly 4 hodiny. V IRC to byly 4 hodiny na prvního, respektive 3,5 hodin na medaili.
Na Pantalerii ztráceli naši na vedoucí jachtu necelé 3 hodiny a hodinu na medaili v IRC. V ORC to je 27 minut na prvního (to je již zmiňovaná Redshift) a 2 sekundy na medaili.
Jak to bude na posledním otočném bodě, kterým je Lampedusa, uvidíme za pár minut.
Z dalších našich má poslední otočný bod za sebou Daring Sisters. Pantalerii momentálně minula Hebe V a Cassiopeia-Gumotex ji má před sebou.
Polohu lodí najdete zde.
4648
Související články
Rozhovor s Milanem Koláčkem před druhou etapou
Rozhovor s Milanem Koláčkem před druhou etapou
Ve 1400 startuje Milan Koláček do druhé etapy Les Sables – Horta. 1275 mil sólo z Azor do Les Sables. Co řekl Milan před startem?
Zběsilá jízda, naši již devátí (video)
Zběsilá jízda, naši již devátí (video)
Za posledních 24 hodin upluli Koláček s Brasseurem 377 mil. Jen 3 lodě z celého startovního pole byly rychlejší. Nejrychlejší Italové Rosetti a Sericano upluli 383,3 míle.
Koláček: Náročný Biskaj a dlouhý spinaker
Koláček: Náročný Biskaj a dlouhý spinaker
Druhá část rozhovoru s Milanem Koláčkem před závodem Les Sables - Horta. Jaké má s tratí závodu zkušenosti, co může rozhodnout a jak vypadá ideální trasa?