Stíhací jízda na ostří nože
Bohemia Praha Debra letí na jih ve velkém stylu. Tým vedený Milanem Koláčkem předvádí neuvěřitelnou stíhací jízdu. Z celého startovního pole s našimi nyní drží krok jen jiný figarista Nick Cherry na větší Sun Fast 3600.
Kdo jezdil kdy na Figaru (francouzská offshore lodní třída), je zocelený. Sóloví jachtaři v této třídě tahají spinakery i v 35 uzlech větru a nevidí proto důvod, proč by to nemělo jít v posádce.
To je tedy alespoň náš odhad, proč jsou jachty Bohemia Praha Debra a Redshift Nicka Cherryho tak rychlé. Zřejmě mají i v extrémním počasí na stěžni některou z plachet na zaďák. Obě tyto lodě plují již od Sicílie kontinuálně rychlostí kolem 13 uzlů a stahují soupeře před sebou. Obě jachty se dotahují i na Daring Sisters vedenou Milanem Hájkem. Jde o rychlou jachtu Swan 42, tedy výrazně delší, než Sun Fast 3600 a samozřejmě i než Figaro Pavla Štolby, na kterém jede tým vedený Milanem.
Bohemia Praha Debra stahuje soupeře před sebou. Na Stromboli byla 23. v ORC a na vedoucí jachtu ztrácela skoro 5 hodin. Na medaili to byly 4 hodiny. V IRC to byly 4 hodiny na prvního, respektive 3,5 hodin na medaili.
Na Pantalerii ztráceli naši na vedoucí jachtu necelé 3 hodiny a hodinu na medaili v IRC. V ORC to je 27 minut na prvního (to je již zmiňovaná Redshift) a 2 sekundy na medaili.
Jak to bude na posledním otočném bodě, kterým je Lampedusa, uvidíme za pár minut.
Z dalších našich má poslední otočný bod za sebou Daring Sisters. Pantalerii momentálně minula Hebe V a Cassiopeia-Gumotex ji má před sebou.
Polohu lodí najdete zde.
4366
Související články
Když nechce naskočit motor (1. díl)
Když nechce naskočit motor (1. díl)
Během závodu Rolex Middle Sea Race mi v 07:30 vyzváněl videohovor od kamaráda Milana Tomka přímo z paluby jachty Marina 21 (First 36). Spolu s Milanem Koláčkem řešili problém s nefunkčním motorem a s tím spojeným nedostatkem elektrické energie na palubě.
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu)
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu)
Od pátku do neděle proběhne v Praze v Letňanech další ročník výstavy For Boat. Na našem stánku budou pro vás stejně jako v minulých letech připraveny více, či méně odborné přednášky. Sobotní program bude upraven.
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.