Srážka nedaleko Splitských vrat
Včera v noci okolo 2215 došlo ke kolizi dvou motorových člunů nedaleko Splitských vrat. Devět osob bylo zraněno, z toho nejméně jedna osoba těžce.
K nehodě došlo 1,5 míle od Splitských vrat ve směru na západní mys ostrova Hvar. Srazil se 10 metrů dlouhý nafukovací člun RIB a 13 metrů dlouhá motorová jachta. Na RIBu bylo 12 pasažérů a dva členové posádky, na motorové jachtě pluly dvě osoby.
Na místo vyplulo několik lodí kapitanátu a policie. Zraněné osoby čekal převoz do nemocnice ve Splitu, poškozené čluny byly taženy do Milny. Zatímco gumenjak byl tažen úspěšně, velmi vážně poškozený motorový člun již do Milny nedoplul a cestou se potopil u Splitských vrat.
Pátrání po vině a s ní souvisejícím trestu bude teprve probíhat. Na motorovém člunu je patrné, že gumenjak zdemoloval jeho levobok. Na první pohled se tedy zdá vina jasná. Nedělejme ale ukvapené soudy a počkejme na výsledek šetření.
Jaké poučení si můžeme z vážné nehody vzít? Ve Splitských vratech může být i v noci poměrně hustý provoz a v pozadí může viditelnost světel rušit i světelný smog ze Splitu. To by měl být důvod pro sundání nohy z plynu. Pamatujte, že bezpečná rychlost, kterou musíme plout, je taková, při níž jsme schopni reagovat na možná nebezpečí.
Poznámka redakce
Podle fotografií motorové jachty se nezdá, že by byla dlouhá 13 metrů. Jde o převzaté informace.
Foto MPPI
6103
Související články
Jachta se může převrátit, ale vrátí se zpět
Jachta se může převrátit, ale vrátí se zpět
Na palubě občas zaslechnu dotaz, jestli se jachta může převrátit. Pro uklidnění odpovídám, že teoreticky ano, ale vrátí se zpět. To nejisté uklidní. Protože je nechci zneklidňovat, nedodám skryté ale…
Kde se stala chyba
Kde se stala chyba
Davida Macharáček nám poslal odkaz na dramatické video s tím, že by chtěl znát náš názor na to, kde se stala chyba. Pokusíme se upozornit na věci, které jsou jasné, vyhneme se ale dohadům tam, kde nejsou příčiny zřejmé.
Checklist znamená bezpečí
Checklist znamená bezpečí
Víte, že na dlouhých plavbách by bylo možné většině nehod (závad) předejít? Stačí pravidelně kontrolovat celou loď a k mnohým selháním nedojde. Ušetříte si stres i peníze.