Souboj s nepřízní počasí
Ve slavném závodě Giraglia jsme měli dvě želízka v ohni. Tři sestry skončily v handicapu ORC na 3. místě. My se ale podíváme, jaký byl průběh závodu na palubě druhé z naších jachet Hebe V.
Nejprve nastoupil Hebe Sailing Team z Českého Yacht Klubu v offshore závodě na trati 60 Nm mezi Sanremem a St. Tropéz dne 8. 6. 2018. Starovalo se o půlnoci, blízko mariny a na startu bylo celkem 86 lodí. Brzy po startu se nám povedlo vyjet na čistém větru na moře a díky pečlivé navigaci Libora Hoška se nám dařilo otáčet do změn větru a tak sbírat drahé sekundy. Celou dobu se jelo v středně silném protivětru o síle 18- 22 uzlů a ve vlnách se nám naše 11 metrová loď dosti zpomalovala. Proto jsme museli stále vyvažovat a neustále optimálně upravovat palchty. Cíl jsme protnuli přesně po 11 hodinách náročné plavby a k našemu obrovskému překvapení se nám povedlo tento závod vyhrát jak ve třídě, tak i celkově!
Výsledky zde.
Následně jsme odjeli tři inshore závody v okolí St. Tropez, kde jsme bohužel byli z první etapy vyloučeni po dojezdu, neboť jsme údajně byli při odstartování přes čáru. Tímto jsme i ztratili naší motivaci, neboť jsme se rázem ocitnuli mimo naděje o pódiové umístění. Ani naše oficielní protesty nám u komise nepomohly. Druhý závod byl zrušen po odstartování z důvodu slábnoucího větru. Ve třetím závodě jsme obsadili 6. místo a to už na palubě byl i Milan Koláček.
Třetí offshore závod na 240 Nm na trati mezi St. Tropez- Giraglií na severu Korziky a Janovem se startoval v poledne dne 13. 6. 2018. Po startu jsme postupně v naší třídě zvyšovali náskok, bok po boku s ruskou jachtou Mirabelle. U otočného bodu Giraglia jsme v naší třídě získali na zbytek pole náskok přes 22 námořních mil. V stále slábnoucím větru jsme vytáhli na stěžeň postupně snad všechny velké plachty, spinakry, genakr a dařilo se nám před ruským soupeřem během dne vždy získat náskok. Nicméně ráno jsme opět byli vedle sebe. Pak ale tak 15 mil před cílem v Janově totálně lehl vítr a my jsme stáli v bezvětří od 10 hodin od rána až do 16 hodin odpoledne, kdy nás zbytek závodního pole stačil dojet a zlikvidovat pracně vydobytý náskok. Ačkoliv jsme projeli v naší třídě první a před Mirabelle jsme měli cca 26 minut náskok, propadli jsme se ve třídě v rámci handicapu ORC na 12. místo a celkově až na 26. místo. Tady jsme poznali jachting i z té odvrácené strany. Jinak jsme si ale užili krásný jachting v skvěle zorganizovaném závodě. Další česká posádka Tři sestry v tomto závodě obsadila výborné třetí místo celkově.
Ověřili jsme si při těchto závodech , že při dobrých věrnostních podmínkách, jsme schopni závoditi s těmi nejlepšími. Další akci máme v srpnu, kdy v téměř stejném složení absolvujeme závod Palermo - Monte Carlo na cca 600 Nm. Jako skipper je přizván zkušený reprezentant Martin Trčka.
Zapsal: Zdenál Sünderhauf
Hebe Sailing Team
3422
Související články
Když nechce naskočit motor (1. díl)
Když nechce naskočit motor (1. díl)
Během závodu Rolex Middle Sea Race mi v 07:30 vyzváněl videohovor od kamaráda Milana Tomka přímo z paluby jachty Marina 21 (First 36). Spolu s Milanem Koláčkem řešili problém s nefunkčním motorem a s tím spojeným nedostatkem elektrické energie na palubě.
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu)
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu)
Od pátku do neděle proběhne v Praze v Letňanech další ročník výstavy For Boat. Na našem stánku budou pro vás stejně jako v minulých letech připraveny více, či méně odborné přednášky. Sobotní program bude upraven.
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.